روشهای جراحی کم تهاجمی گامی برای پیشگیری از بیماری ها

رییس کنگره جراحی کم تهاجمی زنان و زایمان گفت: استفاده از روش های جراحی کم تهاجمی باعث تشخیص و درمان بیماری ها و استفاده از تحهیزات پزشکی می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالرسول اکبریان رییس دومین کنگره جراحی کم تهاجمی زنان و زایمان و مامایی ایران در نشست خبری این کنگره سیزدهمین کنگره زنان و مامایی که صبح امروز برگزار شد، گفت: جراحی های کم تهاجمی در دنیا پیشرفت زیادی داشته که در این جراحی طول مدت درمان کوتاه و هزینه های پرداختی کم است.

وی با بیان اینکه عوارض جراحی کم تهاجمی کم است، اظهار داشت: این جراحی از نظر زیبایی هیچ آسیبی به افراد نمی زند.

رییس دومین کنگره بین المللی کم تهاجمی زنان و مامایی با اشاره به ابداع جراحی کم تهاجمی توسط دستگاه تاکید کرد: امروز این جراحی در تمامی دنیا و حتی نقاط محروم ایران انجام می شود. 

وی با بیان اینکه متخصصان دوره های آموزشی را گذرانده اند، تصریح کرد: روش تشخیص بیماری ها برای اولین بار انجام شده است و امروزه به روش جراحی رسیده است.

به گفته وی، حتی در سرطان پیشرفته به مدت ۲ ساعت، بدون عارضه و با سرعت بهبود بیمار انجام شده است.

در ادامه این نشست شهلا چایچیان دبیر علمی این کنگره با اشاره به اینکه رشته زنان در روش های کم تهاجمی پیشگام شده است، گفت: روش های کم تهاجمی علاوه بر کاربرد در جراحی، در رشته های پزشکی راه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این روش باعث کاهش هزینه و زمان شده است، افزود: رشته زنان و مامایی جهت سلامتی مادر و جنین نیازمند مراقبت های کم تهاجمی است که البته این روش در مواردی مانند ژنتیک، سلولی، مولکولی، فارماکولوژی، بیهوشی، نوزادان، پاتولوژی و اطفال نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دبیر علمی این کنگره کم تهاجمی با بیان اینکه طب به سمت کم تهاجمی پیشرفته می رود، گفت: این روش باعث ارتقای سلامت مادر و جنین می شود و کاهش مرگ مادران توسط عفونت ها می شود.

چایچیان با تاکید بر اینکه در دوران بارداری از جراحی لاپاراسکوپی استفاده می شود، بیان کرد: با تشکیل سلول در جنین درمادر جهت تشخیص بیماری جنین آزمایش ژنتیک انجام می شود. 

وی با اشاره به بیماری گوارشی عنوان کرد: با انجام روش کم تهاجمی بیماری در دوران جنینی درمان می شود.

دبیر علمی کنگره کم تهاجمی با بیان اینکه روش هایی با عارضه کمتر در حال انجام است، تصریح کرد: ما تصمیم داریم در این روش ها و راهکارهای رشته مامایی کم تهاجمی برای افزایش سلامت مادر و جنین و نوزادان در این کنگره ارایه شود و از نظرات متخصصین داخلی و خارجی بهره می بریم.

در ادامه نشست شهریاری متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه در کشور ما مشکلات آسیب پذیر وجود دارد، اظهار داشت: در این کنگره جهت کاهش بیماری ها عوامل آسیب پذیر برای ماماها بیان می شود.

وی با اشاره به درمان افراد آسیب پذیر تاکید کرد: برگزاری این کنگره باعث دستیابی به راهکارها و روش های علم کم تهاجمی می شود.

وی به اهمیت بهداشت باروری اشاره کرد و افزود: عواملی همچون سلامت زنان، تعادل رفتاری بین زوجین و کاهش اسپرم در سلامت باربری زنان تاثیر گذار است.

در ادامه نشست ابوالفضل مهدی‌زاده دبیر اجرایی کنگره در خصوص پیشرفت و تغییر علم و دانش امروزی گفت: حدود 14 نفر از سخنرانان از قاره های اروپا، آمریکا و آسیا و کشورهای تاجیکستان و افغانستان در این کنگره شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: روش کم تهاجمی در رشته ها زنان و مامایی با سرعت افزایش یافته است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه باید در تمامی رشته ها اطلاعات و آگاهی کسب کرد، یادآور شد: این روش باعث افزایش علم و کاهش مرگ مادران و جنین می شود.

به گفته وی، در این کنگره به تبادل نظر، انتقال دانش و تکنیک های کم تهاجمی در رشته زنان و زایمان با متخصصان داخلی و خارجی پرداخته می شود.

گفتنی است؛ دومین کنگره بین المللی جراحی کم‌تهاجمی زنان و مامایی و سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی 30 دی الی 3 بهمن ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار