گنجینه شهدای مازندران در سردرب ادارات استان جانمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران صبح امروز در سومین نشست هیئت امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ارزشهای ایثار و شهادت در جامعه باید تقویت شود، بر جدیت و همکاری مدیران استان برای جانمایی آثار شهدا در ادارات دولتی تاکید کرد.

وی با اشاره به جاودانه بودن آثار فرهنگی حوزه دفاع مقدس، احیا هفت تپه را به عنوان یک منطقه عملیاتی رزمندگان مازندرانی و نقطه مورد بازدید کاروان های راهیان نور امری ضروری اعلام کرد.

استاندار مازندران بازگو کردن رشادت های رزمندگان مازندرانی در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان را از دیگر مزیت های احیا منطقه 7 تپه بیان کرد و از مسئولان استانی خواست برای تحقق این امر مهم تلاش کنند.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز استان را یکی از مهمترین راههای انتقال رشادت های رزمندگان اعلام کرد و گفت: به منظور تسریع در ساخت این پارک موزه ستاد مجمع خیران در مازندران تشکل می شود.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مرکز استان با 70 در صد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، گفت: برای اجرای این طرح 30 میلیارد تومان تاکنون هزینه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: در صورت تامین اعتبارات ملی و استانی و کمک های مردمی مرحله اول و دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سردار عبدالله ملکی از بهره برداری 33 یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد و افزود: 22 یادمان شهدا نیز با کمک شهرداران و فرمانداران شهرهای مختلف در استان در حال ساخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.