در شب یلدا می‌توانیم آش انار، چیز کیک انار و شیربرنج انار درست کنیم.

سامانسامان گلریز در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آداب و رسوم شب یلدا گفت: شب یلدا فلسفه مهمانی نیست؛ بلکه فلسفه بزرگ یلدا تغییر زمین است و نشانه این شب طولانی این است که ما چقدر به طبیعت متصل هستیم.
 
وی ادامه داد: در شب یلدا حافظ می‌خوانیم؛ فال می‌گیریم و همچنین خوردن انار در شب یلدا به دلیل وجود ویتامین C باعث می‌شود دیرتر خوابمان ببرد و بیشتر کنار خانواده باشیم. این خودش یک دانش ایرانی است و ایرانیان در مورد غذا دانش بسیار زیادی دارند.
 
گلریز در خصوص تهیه غذا برای شب یلدا عنوان کرد: در شب یلدا می‌توانیم آش انار، چیز کیک انار و شیربرنج انار درست کنیم. برای تهیه شیربرنج می‌توانیم بعد از پختن شیربرنج آن را در داخل کاسه بریزیم و بعد از سرد شدن آن، ژله انار را روی شیربرنج بریزیم و در آخر دانه‌های یاقوت انار را روی ژله خود استفاده کنیم. این هدیه من در شب یلدا به همه مردم است.
 
وی در خصوص کمپین دوری از فضای مجازی عنوان کرد: به نظرم باید سبدی را تزئین کنیم و مهمانان گوشی خود را در این سبد بگذارند و فقط زمانی که تماسی دارند، جواب دهند. مردم باید در این شب از فضای مجازی دور باشند و بیشتر به کنار هم بودن فکر کنند.
 
گلریز در پایان اظهار داشت: بیشتر به فلسفه کنار هم بودن فکر کنیم. همچنین در شب یلدا به یاد کسانی که در مرزهای کشور برای امنیت ایران تلاش می‌کنند، باشیم.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار