چابهار؛

بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی کاملا شناخته شده است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی و ترانزیت کالا در سطح بین المللی کاملا شناخته شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،عبدالرحیم کردی افزود: این بندر که با داشتن موقعیت لجستیکی مناسب و حضور منطقه آزاد چابهار می توانست به دریچه ورودی کریدور شمال- جنوب و محور شرق تبدیل شود در گذشته به توسعه آن زیاد توجه نشده اما با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل مکران و همچنین عنایات دولت تدبیر و امید به این منطقه تحولی شگرف در آن ایجاد شده است.

کردی گفت: منطقه آزاد چابهار در توسعه منطقه اي استان سيستان و بلوچستان نقش بسزايي دارد و اگر به درستی از ظرفیت های موجود در چابهار استفاده کنیم این شهرستان می تواند پیشانی توسعه کشور باشد.

وی افزود: توسعه اقتصادي نيازمند سرمايه گذاري در بخش ها و فعاليت هاي مختلف اقتصادي است و بدون سرمايه گذاري در طرح ها زيربنايي و رو بنايي نمي توان انتظار گسترش، اشتغال،‌ توليد، رفاه اقتصادي را داشت.

وی در ادامه بيان كرد: بندر چابهار به عنوان يكي از بنادر مهم در جنوب ايران و در بخش شمالي درياي عمان قرار گرفته است و اين بندر به علت موقعيت استراتزيك و دستيابي به آبهاي آزاد بين المللي جايگاه ويژه اي در مبادلات ايران باساير كشورهاي منطقه دارد.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: بندر ، چابهار ، معادلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار