کرمانشاه؛

امکان تردد ماشین های شخصی از مرز پرویزخان

استاندار کرمانشاه گفت: در تلاشیم بسترهای لازم برای امکان تردد ماشین های شخصی، ترانزیت کالا و صادرات محصولات نفتی از مرز پرویزخان را فراهم کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسداله رازانی گفت: همزمان با برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان، مدیریت ارشد استان یک نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه و هیئت همراه برگزار کرد.


استاندار کرمانشاه افزود: در این نشست کاری طرف عراقی مسایل مختلفی را پیرامون موانع موجود در گمرک پرویزخان مطرح کرد و خواهان برطرف شدن آن ها شد.

این مقام عالی استان عنوان کرد: برطرف کردن مشکلات و موانعی که بر سر راه توسعه صادرات کرمانشاه با اقلیم کردستان وجود دارد بخش مهمی از اهداف کارگروه توسعه صادرات استان را تشکیل می دهد و این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

استاندار کرمانشاه عدم برخورداری از امکان ورود کالاهای ترانزیتی از طریق مرز پرویزخان را از دیگر مشکلات موجود خواند و گفت: برقراری امکان ترانزیت کالا از مرز پرویزخان یک مزیت مهم برای استان خواهد بود و رونق اقتصادی و ارتباط تجاری بیشتر کرمانشاهیان با تجار خارجی را در پی خواهد داشت.

دکتر رازانی با اشاره به اینکه هم اکنون روند ترانزیت کالا از طریق مرز باشماق و حاج عمران با سهولت انجام می گیرد؛ ادامه داد: مرز پرویزخان به دلیل برخورداری از امکانات زیربنایی و مواصلاتی بسیار بهتر، از بستر مناسب تری از مرزهای باشماق و حاج عمران برای ترانزیت کالا برخوردار است.

این مقام عالی استان افزود: به زودی موضوع درخواست برقراری امکان ترانزیت کالا از طریق مرز پرویزخان توسط مدیریت ارشد استان به گمرک کشور ارایه و این پیگیری ها تا دریافت مجوزهای لازم با جدیت تداوم خواهد داشت.

این مقام عالی استان موضوع فراهم شدم امکان تردد ماشین های شخصی از مرز پرویزخان را از دیگر موارد مطرح شده در نشست با هیئت بازرگانی اقلیم کردستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون امکان تردد اتوموبیل های شخصی به ایران از طریق مرز باشماق وجود دارد و این امکان باید به سرعت در پرویزخان نیز فراهم شود.

وی افزود: گمرک باید به گونه ای برنامه ریزی کند که ظرف یک ماه آینده شاهد ورود و خروج ماشین های شخصی با پلاک موقت باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار