یاسوج؛

پرداخت هزارمیلیارد ریال وام به واحدهای تولیدی راکد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت یکهزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولیدی راکد بیانگر توجه جدی دولت یازدهم به بخش صنعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید محنایی در همایش بررسی موانع و مشکلات صنعت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پرداخت این میزان تسهیلات از اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید برای کمک به توسعه و رونق بخش صنعت استان و کاهش مشکلات آن است.

وی گفت: مصوبات و قول های داده شده در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد در تمامی زمینه ها از جمله بخش صنعت در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مشکلات اصلی صنعت استان و از دلایل رکود آن ارتباط محدود با دانشگاه است که این معضل به بررسی و آسیب شناسی بیشتری نیاز دارد.

محنایی بیان کرد: باید در واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد مراکز پژوهشی راه اندازی شود تا پیوند بین صنعت و علم در استان افزایش یابد.

وی عنوان کرد: گرفتن ردیف اعتباری به مبلغ 18 میلیارد ریال در بودجه سال 1396 کل کشور برای ساخت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از اقدام های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استان است.

محنایی ابراز داشت: امید است عملیات اجرایی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد سال 1396 در یاسوج آغاز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی پارک علم و فناوری در استان به تنهایی کارگشا نیست و باید در کنار آن مراکز رشد و شرکت های تولیدی دانش بنیان نیز ایجاد شود.

محنایی اظهار داشت: نحوه دانش بنیان کردن شرکت های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به صنعتگران و فعالان اقتصادی استان آموزش داده شود.

وی افزود: اولویت کنونی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه توجه جدی به مسائل و بحث های اقتصادی است و مسئولان اجرایی استان نیز دغدغه لازم را در این زمینه دارند.

محنایی بیان کرد: مثلث موثر در توسعه بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد شامل دولت، صنعتگران و جامعه دانشگاهی است که اعضای این مثلث نیز باید همکاری، تعامل و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

وی عنوان کرد: دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد از آموزش محوری خارج و بیش از پیش پژوهش محور شوند.

محنایی ابراز داشت: تحقیقات و پژوهش ها باید در کهگیلویه و بویراحمد تقاضامحور شوند زیرا در این صورت تاثیرگذارتر بوده و به رفع بخشی از مشکلات جامعه کمک خواهند کرد.

وی گفت: منشور حقوق شهروندی روز گذشته رونمایی شد و هدف از تهیه آن نیز آگاه کردن هر چه بیشتر گروه های مختلف ملت ایران با حقوق خود است.

محنایی اظهار داشت: تهیه و رونمایی از این منشور اقدامی ارزشمند توسط دولت یازدهم بوده است.

هشت پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و پنج کارآفرین و صنعتگر نمونه استان در این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار