اهواز؛

پرداخت 6 میلیارد به توسعه کار آفرینی واشتغال

از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات بانکی از سوی بسیج دزفول بیش از6 میلیارد ریال در راستای توسعه کار آفرینی و اشتغال در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرحیم حکیمی نژاد ،مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت:از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بسیج در راستای توسعه کار آفرینی و اشتغال در این شهرستان پرداخت شده است.
 
وی افزود:ناحیه مقاومت بسیج دزفول در حوزه اقتصاد مقاومتی ،صنایع تبدیلی و توسعه عرق گیاهی فعالیت های خود را آغاز کرده و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در این حوزه ها واگذار کرده است.

 عبدالرحیم حکیمی نژا دبیان داشت: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و پرورش بلدرچین، قارچ، ماکیان،کبک،شترمرغ،اردک ،گلخانه ،ماهی های سردابی و زنبور عسل وارد عمل شده و در این بخش سه میلیارد و 770 میلیون ریال تسهیلات ارائه کرده است.

وی گفت:علاوه بر این در حوزه صنایع تبدیلی نیز یک میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات از سوی بسیج به متقاضیان پرداخت شده است .

حکیمی نژاد اظهار کرد:با توجه به ظرفیت شهرستان دزفول در زمینه تولید مرکبات و ظرفیت هایی که در تولید عرق گیای همچون عرق نعنا و بهار نارنج وجود دارد امسال تلاش های زیادی برای معرفی شهرستان دزفول به عنوان قطب عرقیات گیاهی کشور صورت گرفته و تلاش می شود با توسعه این بخش برند معتبری در این زمینه به نام دزفول در کشور معرفی شود.

مسئول بسیج سازندگی دزفول با تاکید بر اینکه هیچ گونه محدودیتی برای ارائه تسهیلات برای توسعه کارگاه های تولید عرق گیاهی در شهرستان دزفول وجود ندارد گفت:تاکنون با ارائه تسهیلات بانکی زمینه اشتغال برای 30 نفر در شهرستان دزفول فراهم شده است.

حکیمی نژادتصریح کرد:بسیج دزفول در زمینه محرومیت زدایی نیز فعالیت هایی را آغاز کرده و امسال ساخت 20 خانه محروم را باهمکاری کمیته امداد در پیش گرفته که تاکنون 12 خانه محروم ساخته و تحویل داده شده و هشت خانه دیگر تا پایان سال ساخته می شود.

وی افزود:علاوه بر این احداث 91 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق محروم دزفول آغاز شده که تا پایان سال تکمیل خواهند شد ضمن اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار خانه عالم در مناطق مختلف شهرستان دزفول ساخته شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول به اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور با همکاری دامپزشکی و توسط بسیجیان نیز اشاره کرد و افزود:در این طرح ملی 40 هزار قطعه پرنده در مناطق روستایی دزفول علیه بیمارهای طیور واکسینه شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.