رشت؛

تجلیل از پژوهشگران برتر علوم پزشکی گیلان با حضور قائم مقام معاون وزیر

در مراسمی امروز در رشت از 37 پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛این پژوهشگران در زمینه های تحقیقات بالینی ، علوم پایه ، ثبت اختراع و ارایه مقالات علمی برتر شدند.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : کاربردی کردن طرح های تحقیقاتی باعث شده است کشورمان در تولید علم در رتبه برتر منطقه خاورمیانه قرار گیرد در حالیکه کشور ترکیه با بودجه ای 90 برابر بودجه تحقیقات و پژوهش کشورمان بعد از ایران قرار دارد.

دکتر شاهین آخوند زاده افزود : ایران از نظر تولید ثبت مقالات بین المللی در ردیف دوم منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت پژوهش و تحقیق در کشور تصریح کرد : در سال 2015، 45 هزار مقاله تحقیقاتی و 38 هزار مقاله ASI در ایران منتشر شد که حدود 40 درصد از آن مربوط به دانشگاه بهداشت است.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان در ادامه اعلام کرد : هم اکنون 35 هزار دانشجوی پزشکی در دانشگاه های کشور درس می خوانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت : این دانشگاه از ابتدای امسال تا کنون 294 مقاله علمی در زمینه های بالینی و علوم پایه به ثبت رسانده است که 10 درصد آن بین المللی است.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک افزود : دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۴۳۲ عضو هیات علمی و ۲۹ مرکز تحقیقاتی دارد.

وی گفت : این دانشگاه موفق شده امسال 5 اختراع را به ثبت برساند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رشد کم دانش و علم در گیلان گفت : تاکنون نتوانستیم امکانات پژوهشی مناسبی را برای پژوهشگران تامین کنیم و این امر به رشد علم در استان ضربه زده است.

دکتر شادمان نعمتی با اشاره به این اینکه که پژوهش باید کاربردی باشد تصریح کرد : باید مهمترین اولویت پژوهشگران علوم پزشکی باید تحقیق درباره بیماری های به ویژه بیماری های غیر واگیر باشد.

وی از محققان دانشگاه علوم پزشکی خواست طرح های تحقیقاتی را انتخاب کنند که علاوه بر بهبود وضَعیت درمانی جامعه برای کشور درآمد ایجاد کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.