اردبیل؛

موزه باستان شناسی در مشگین شهر احداث می شود

فرماندار مشگین شهر گفت: موزه جدید باستان شناسی مشگین شهر در مجموعه تاریخی شیخ حیدر در حال احداث می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی زاد گفت: عملیات احداث این موزه از 2 سال قبل آغاز شده اما به دلیل مشکلات مختلف از جمله کمبود منابع مالی به حالت تعطیل درآمده بود.

وی افزود: این موزه با زیر بنای یک هزار و 656متر مربع در دو طبقه احداث می شود.

فرماندار مشگین شهر با اشاره به وجود اشیای بسیار ارزشمند تاریخی و باستانی در این شهرستان گفت: ایجاد این موزه نقش بسیار ارزنده ای در نگهداری آثار باستانی و تاریخی و جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

رحیمی زاد گفت: شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.

وی بیان کرد: دهها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با دهها پیکره سنگی با حدود 8 هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی، کوهستان سبلان، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

رحیمی زاد گفت: چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.

وی افزود: سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی، موئیل، ملک سوئی و دودو به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.