آلمان اجازه افزایش تعداد دوربین‌های مدار بسته در مکان‌های عمومی را صادر کرد

به موجب قانونی که به تازگی در آلمان به تصویب رسیده است، دولت این کشور اجازه دارد تعداد دوربین‌های مداربسته را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، کابینه آلمان پیش‌نویس قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن در مکان‌های عمومی، تعداد دوربین‌های مدار بسته افزایش خواهد یافت. این امر، بیانگر نگرانی‌ها درباره مسائل امنیتی در آلمان است.

این لایحه در ماه گذشته به وسیله ائتلاف آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – و پیش از حادثه تروریستی اخیر در بازاری در برلین مورد توافق قرار گرفته بود.

در طول تابستان، 2 حمله دیگر در آلمان صورت گرفت. یکی از این حملات در یک قطار و دیگری در یک جشنواره موسیقی اتفاق افتاد.

مسائل امنیتی در آلمان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. در زمان آلمان نازی، پلیس دست به جاسوسی‌های گسترده در این کشور زده بود.

این قانون محدودیت‌ها درباره مسئله حفاظت از اطلاعات در آلمان را کاهش می‌دهد و به دولت اجازه می‌دهد در اماکن عمومی مانند مراکز خرید، سالن‌های ورزشی و پارکینگ‌ها از دوربین‌های مداربسته بیشتری استفاده کند.

دولت آلمان همچنین مجوز استفاده از دوربین‌ها در لباس افسران پلیس را صادر کرده است. این مسئله، اقدامی برای افزایش امنیت افسران پلیس این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار