ارومیه؛

48 هزار تن نمک و ماسه برای جاده های برفگیر

برای جلوگیری از بروز مشکل در 18 گردنه برفگیر و 71 گردنه در راههای روستایی 67 اکیپ راهداری مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان گفت: برای جلوگیری از بروز مشکل در 18 گردنه برفگیر و 71 گردنه در راههای روستایی 67 اکیپ راهداری مستقر شده است.

علی اکبری گفت: 12 هزار تن نمک و 36 هزار تن ماسه برای افزایش ایمنی در جاده ها فراهم شده است که امیدواریم پاسخگوی 7 هزار راه اصلی در استان آذربایجان غربی باشد.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان غربی با اشاره به ثبت 3 هزار و 596 دستگاه در حمل ونقل جاده ای ومسافر استان گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 7 میلیون تن کالا در استان جابجا شده که سیمان با 25 درصد چقندر قند با 15 درصد و سنگ های تزیینی با 16 درصد افزایش بیشترین سهم را در جابجایی کالا داشته اند.

وی نوسازی ناوگان مسافری را از ماموریت های ویژه این سازمان عنوان کرد وافزود: افزایش سطح خدمات ، افزایش رضایت مسافران ،افزایش اتوبوس های ویژه و گسترش خدمات اینترنتی برای فروش بلیط از برنامه های این سازمان در حوزه حمل ونقل مسافر است.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان غربی از ساماندهی خطوط روستایی خبر داد وافزود: 3 هزار و 500 نفر برای ارائه خدمات در 842 مسیر روستایی آذربایجان غربی شناسایی وساماندهی شده اند و در صدد گسترش خدمات به خطوط روستایی هستیم.

علی اکبری وجود 5 مرز زمینی با کشورهای جمهوری نخجوان ، ترکیه و عراق را که 23 درصد مرزهای زمینی کشور را شامل می شود، ظرفیتی بزرگ برای آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: 28 شرکت بین المللی حمل ونقل کالا و 8 شرکت بین المللی مسافربری در استان فعال هستند و در 8 ماهه اول هزار و820 نفر از مرزهای استان تردد کردند.

وی گفت: 203 هزار تردد ناوگان باری از مرزهای استان داشتیم و 27 درصد واردات کشور از مرز بازرگان بوده است.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: 30 درصد تردد از 78 میلیون تردد ثبت شده در استان تخلف بوده است و برای کنترل بیشتر 62 دستگاه دوربین تردد شمار و40 دستگاه دوربین نظارتی در راههای استان نصب شده و مکان یابی برای نصب 48 دستگاه دوربین ثبت تخلفات و پلاک خان انجام شده است.

وی افزود: 182 کیلومتر روکش آسفالت خط کشی هزار و 425 کیلومتری جاده های استان و شناسایی 45 نقطه پر حادثه در جاده های استان و رفع این نقاط با اقدامات زود بازده وکم هزینه در دستور کار این اداره برای کاهش تصادفات جاده ای است و امسال تصادفات فوتی در جاده های استان 13 درصد افزایش داشته است. مجتمع های رفاهی استان گفت : 17 مجتمع در استان در حال خدمات رسانی هستند و 18مجتمع با پیشرفت میانگین 40 درصدی بزودی به بهره برداری میرسند وامسال هم 6 موافقت اصولی برای ساخت صادر شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: برفگیر ، نمک ، ماسه ، پایانه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.