ارومیه؛

امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین امور زنان و خانواده استانداری و بهزیستی

تفاهم نامه همکاری فی مابین امور زنان و خانواده استانداری و بهزیستی استان و دبیرخانه شورای نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در جلسه عقد تفاهم نامه همکاری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر فعالیت در زمینه تقویت باورها و ارزش های دینی افزود: روحانیت معزز و مساجد بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی در کشور ما هستند و با استفاده از این ظرفیت می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

در این جلسه دکتر فریور مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به رشد بالای اعتیاد در حوزه زنان افزود: زنگ خطر افزایش اعتیاد در حوزه زنان چندین سال است به صدا درآمده است. مشکلات اعتیاد بانوان در کنار مشکلات و مسائل مالی و عدم پذیرش ایشان از سوی خانواده ها منجر به وقایع جبران ناپذیری در جامعه می شود که اگر با رویکرد دینی ، اخلاقی و انسانی به این موضوع نگاه کنیم بسیار موثرتر و مفیدتر وارد خواهیم شد که انشاء الله نتایج حاصله می تواند در کاهش آسیب ها نمود بهتری داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان وجود پایگاههای سلامت در محلات را در جهت ارتقاء سطح سلامت جسمی و روحی، افزایش اعتماد اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی بسیار مفید قلمداد نمود.

حجت الاسلام بیگی مسئول دبیرخانه شورای نظارت بر کانون های فرهنگی و اجتماعی مساجد استان در این جلسه با اشاره به جایگاه مسجد در آموزه های دینی و حل بسیاری از مسائل در مساجد چه در صدر اسلام و چه در زمان جنگ افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به دستور مقام معظم رهبری مصوب 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 72 است که تا کنون بیش از 1000 کانون در کل استان مشغول فعالیت است.

مسئول دبیرخانه شورای نظارت بر کانون های مساجد استان با اشاره به اقدامات کانون در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین پر رنگ نمودن نقش مساجد در مناسبات اجتماعی و فرهنگی، از ظرفیت کانون ها، مدیران و مسئولین کانون ها استفاده شود.

بیگی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخاطبین و نیروهای مردمی مساجد و کانونها از اقشار و طیف مختلف و با رنج سنی متفاوت هستند، می توان با کمک دستگاهها و ادارات مرتبط، آموزش هاف برنامه ها و همایش های مختلفی را ترتیب داد. تا موجبات کاهش آسیب های اجتماعی فراهم گردد.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و اداره کل بهزیستی استان و دبیرخانه شورای نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در جهت آموزش در محلات حاشیه نشین و آسیب خیز استان و با امضاء طرفین منعقد گردید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.