ارومیه؛

کاهش آسیب های اجتماعی با تقویت باورها

درمان آسیب های فرهنگی، تقویت باورها، ارزشها و هنجارهای اجتماعی می تواند راهکار کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را در حوزه آسیب های اجتماعی محور مباحث خود قرار داد و افزود: با توجه به جایگاه کشور اسلامی و آرمان های بلند انقلاب اسلامی وجود آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به ویژه در حوزه زنان شایسته نیست فلذا بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نیازمند کار شبانه روزی و دغدغه مند در این زمینه هستیم.

تاجفر ، زن را ستون خانواده و جامعه شمرد و اظهار داشت: با توجه به آمار های موجود در حوزه آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد در جامعه زنان و نقش محوری و تربیتی زنان در خانواده و جامعه، توجه و کار مضاعفی را می طلبد.

وی ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی و آموزش مهارت های زندگی چه در زمینه فردی و چه اجتماعی را از اولویت دارترین برنامه ها دانست و اذعان داشت: مطالبه جامعه زنان محوریت خانواده و توانمندسازی زنان در آموزش هاست و صرف آموزش برای زنان کارآیی لازم را نخواهد داشت.

تاجفر تصریح کرد: با توجه به علل و موجبات بروز آسیب های اجتماعی، آنچه که مورد توافق همگان است ضعف باورها و ارزش های ملی و دینی است، لذا با تمام توان باید در جهت تقویت باورها، ارزش ها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی تلاش کنیم. و به تعبیر دقیق تر درمان فرهنگی اتفاق بیفتد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.