باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت شمال استان حلب

شهر الباب زیر حملات سنگین تروریست‌های مسلح ارتش آزاد و ترکیه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته جاری مسلحین تروریست ارتش آزاد با کمک زمینی و بعضا هوایی ارتش ترکیه خود را به ورودی‌های غربی شهر الباب رساندند و همواره تلاش می‌کنند تا با تصرف بلندی عقیل (جبل عقیل) راه را برای ادامه پیشروی‌ها و تصرف شهر هموار کنند.

جبل عقیل در روز گذشته و امروز شاهد شدید‌ترین درگیری‌ها بود جایی که تروریست‌های داعش برای جلوگیری از پیشروی مسلحین تکفیری از چند خودروی انتحاری استفاده کردند. نیروهای مسلح ترکیه نیز امروز از کشته شدن 14 و زخمی شدن بیش از 30 سرباز ترکیه در درگیری‌های دیروز و امروز الباب خبر داد.

آخرین وضعیت شمال استان حلب

حضور نیروهای ترک در کنار مسلحین ارتش آزاد در فازهای مختلف عملیات "سپر فرات" همواره مشهود بود، ولی در نبرد شهر الباب حضور و گستردگی نفرات ارتش ترکیه افزایش پیدا کرده است و مشخصا علت آن نیز اهمیت بالای الباب است.

اما با خروج آخرین گروه از تروریست‌های تکفیری و خانواده‌هایشان از حلب، این شهر پس از 50 ماه اشغالگری گروهک‌های مختلف به صورت رسمی پاکسازی شد. یگان‌های ارتش سوریه که از شب گذشته با استفاده از بلندگو از تروریست‌ها خواسته بودند شهر را ترک کنند، در حال وارد شدن به آخرین بخش‌های شهر هستند که تروریست‌ها با اتوبوس آنجا را ترک کردند.

آخرین وضعیت شمال استان حلب


در حال حاضر درگیری‌ها در اطراف سهر الباب به شدت ادامه دارد.

اتحاد؛ آخرین حربه تروریست‌ها برای فرار از شکست

همانطور که شواهد نشان می‌داد پس از شکست‌های متعدد تروریست‌های تکفیری در جبهه سوریه، انتظار می‌رفت این گروه‌ها برای قدرت‌گیری بیشتر روی به اتحاد بیاورند اما در این میان پیوستن احرارالشام به جبهه‌النصره سابق یا فتح الشام کنونی بسیار دور از انتظار بود. قرار بود گروه‌های تروریستی مخالف دولت سوریه تحت لوای واحد و به نام هئیت اسلامی سوریه متحد شوند که احرار الشام با رای قاطع شورای مشورتی خود از جمله ابوعلی العمر رهبری جدید احرار الشام این درخواست جبهه النصره را رد کرد.

آخرین وضعیت شمال استان حلب

تاکنون حدود 2000 کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه به اشغال ترکیه و تروریست‌های تحت حمایتش درآمده است و این کشور عملیات سپر فرات را برای ایجاد یک منطقه حائل 5هزار کیلومتر مربعی ادامه خواهد داد. اردوغان چندی پیش تصریح کرده بود هدف از لشگرکشی ترکیه به سوریه، ساقط کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور است.


انتهای پیام/


برچسب ها: داعش ، تروریسم ، حلب ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار