شیراز؛

در ادامه دادن برنامه پزشک خانواده هیچ تردیدی نداریم/ آماده سازی 600 کلینیک ویژه در کشور

برنامه پزشک خانواده را به عنوان دروازه ورود مردم به نظام سلامت باید تقویت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سعید نمکی معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور در کنگره بین المللی مطالعات اجتماعی سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت، به عنوان یکی از طرح های موفق در دولت تدبیر و امید، توانسته تا حد قابل توجهی هزینه ها را کاهش دهد، البته کاستی هایی هم داشته است که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در صدد هستیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن، آنها را از سر راه برداریم و هزینه ها را به شکل قابل توجهی، منطقی تر و کاراتر کنیم. 
 
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از مسائل مهم عرصه سلامت و پیشتازی فارس در این عرصه، ادامه داد: فارس راه بسیارخوبی را طی کرده و در این عرصه بسیار موفق بوده است.  

دکتر نمکی اضافه کرد: به دلیل اینکه رفتار اجتماعی استفاده از تسهیلات پزشکی در این برنامه تغییر یافته و نوین شده است، در اوایل کار نارضایتی هایی وجود دارد و از سویی ممکن است زیرساخت ها متناسب با تقاضای مردم نباشد، اما باید کم کم مردم را متوجه کرد که در همه دنیا، برای دریافت خدمات رایگان، باید از مسیر تعیین شده بروند و ما هم در سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی، منابع مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت ها را فراهم می کنیم.  

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه کشور از آماده سازی 600 کلینیک ویژه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و اضافه کرد: باید کاستی ها را جبران، هزینه ها را منطقی و بسته خدمتی را بازنگری کنیم و از ادامه پزشک خانواده هیچ تردیدی نداریم. 

دکتر نمکی، پزشک خانواده را زیرساختی معرفی کرد که اگر به کمک آن حلقه های خدمت به هم بپیوندد، بزرگترین رضایتمندی را در مردم به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه هم اکنون 70 درصد جمعیت کشور امکان اجرای برنامه پزشک خانواده را دارند، ادامه داد: 30 درصد دیگر هم در نیمه دوم سال آینده به زیر پوشش می روند.  

دکتر نمکی در خصوص مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت هم گفت: امروز مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، به مراتب بیش از قبل خود را نشان داده، اما تنها وزارت بهداشت نمی تواند متولی باشد و مشارکت بین بخشی همه را می طلبد. 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار