افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ +جدول

در شهرهای صنعتی به سبب افزایش آلاینده های جوی، شاخص كیفیت آلودگی هوا به سطح ناسالم برای گروههای حساس خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس نقشه های پیش بینی روز جمعه به سبب نفوذ جریانات گرم از عرض های جنوبی، دما در بیشتر مناطق كشور به خصوص برای نیمه غربی كشور روند افزایش نسبی خواهد داشت و جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق كشور حاكم خواهد بود .

بر این اساس در شهرهای صنعتی به سبب افزایش آلاینده ها جوی، شاخص كیفیت آلودگی هوا به سطح ناسالم برای گروههای حساس خواهد رسید.


روز شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب كشور، استانهای واقع در غرب، دامنه های زاگرس مركزی، شمال غرب و از اواخر وقت در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مركزی افزایش ابر و بارش باران و برف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

روز شنبه شدت بارش در استان های كرمانشاه، لرستان ، جنوب كردستان و شمال ایلام است.

روز یكشنبه شدت بارش در استان های كرمانشاه، كردستان، ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری و جنوب آذربایجان غربی و همچنین غرب مازندران خواهد بود.


افزایش غلظت آلایندگی ها

امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز اردبیل با دمای 16- درجه سر دترین استان و بندرعباس با 28 درجه گرم ترین استان کشور بوده است .

وی گفت : پایداری نسبی هوا در شهر های بزرگ و صنعتی می تواند باعث افزایش غلظ آلایندگی های شود که به موجب آن شرایط برای گروه های حساس ناسالم خواهد شد.

نقشینه اظهار داشته : سامانه بارشی فردا از سمت غرب وارد کشور می شود و در مناطق غرب ، شمال غرب ، زاگرس مرکزی و دامنه های البرز شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 11 درجه سانتی گراد اعلام کرد.




جدول آب و هوای استان های کشور


آلایندگی هوا در شهر های بزرگ افزایش می یابد +جدول




آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه

آلایندگی هوا در شهر های بزرگ افزایش می یابد +جدول





انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار