ساری؛

اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه در بخش محیط زیست

بر اساس اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه ، وزارت نیرو موظف شد حق‌آبه مورد نیاز بخش محیط زیست را تامین کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمدعلی شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه در بخش محیط زیست خبرداد و گفت: بر اساس اصلاح انجام گرفته وزارت نیرو موظف است حق‌آبه مورد نیاز بخش محیط زیست را تامین کند.

وی با بیان اینکه حق‌آبه تالاب‌ها به صورت قانون در کشور تعریف شده است، افزود: آب مورد نیاز در بخش شرب، بخش کشاورزی، بخش صنعت و محیط زیست تعریف شده است اما متاسفانه در گذشته اگر آبی از بخش های دیگر باقی می‌ماند برای بخش محیط زیست اختصاص می‌دادند.

نماینده مردم نکاء، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال های اخیر کشور با کم آبی و خشکسالی متوالی روبه رو است گفت : تامین آب موردنیاز بخش محیط زیست همیشه در اولویت آخر قرار دارد به همین دلیل امروزه اکثر تالاب ها خشک شده است.

محمدعلی شاعری با بیان اینکه این نقص را در لایحه برنامه ششم توسعه مرتفع شد، افزود: بنابر اصلاح صورت گرفته حق آبه ای که به تشخیص سازمان حفاظت محیط ‌زیست به وزارت نیرو اعلام و از سوی وزارت نیرو به بخش مورد نظر تحت عنوان حق آبه داده شود.

وی گفت : حق‌آبه‌ها نباید اولویت بندی شود از این رو مسئولان باید متناسب با سهم هر بخش همزمان حق آبه آن را تامین کرده و تخصیص دهند تا از خشکی تالاب‌ها هم جلوگیری شود.

سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد: اکنون کارون حال خوبی ندارد و در استان فارس از ۱۴ تالاب ارزشمند ۱۲ تالاب به‌طور کامل خشک شده و حقابه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی صفر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار