یزد؛

بهره برداری از کارخانه گندله ۵ میلیون تنی تا دوسال آینده

کارخانه گندله ۵ میلیون تنی سه چاهون بافق در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق بابیان اینکه  این کارخانه با تکنولوزی روز در حال احداث است گفت: ظرفیت کارخانه گندله بافق ۵ میلیون تن است وبا برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

 عسکری افزود: ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه را بالغ بر750نفر مستقیم و 1700نفر غیر مستقیم عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲میلیون تن کنسانتره آهن از چغارت بافق استخراج می شود تصریح کرد: با راه اندازی این کارخانه کنسانتره استخراج شده به گندله تبدیل می شود.

عسکری با بیان اینکه احداث کارخانه گندله روزانه  3 میلیون تومان درآمد زایی برای سنگ آهن بافق دارد خاطر نشان کرد: با بهره برداری از کارخانه می توان روزانه شاهد ۱۷ میلیون تن گندله بود.

وی برنامه زمانبندی شده احداث کارخانه را 36ماهه عنوان کرد و یادآور شد: برای اولین بار در ایران  کارخانه ی با این ظرفیت ساخته می شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۴ آغاز شده است  گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی حدود 32درصد است .

عسکری با اشاره به اینکه عملیات احیاء بصورت مستقیم انجام می شود بیان کرد: در حال حاضر حدود 150نفر به فعالیت مشغولند که در پیک کاری به ۴۰۰ نفر  می رسند.

وی گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری یکصدو پنجاه وهفت میلیون یورو تا دوسال آینده به بهره برداری می رسد و تحول بزرگی را  در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان دارد.
 
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار