سهم عمده خرید سمعک در طرح خدمات حمایتی

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:‌ کمک هزینه خرید سمعک سهم عمده‌ای در طرح خدمات حمایتی دارد.

محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند اجرای طرح خدمات حمایتی برای دانش آموزان استثنایی گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز تداوم دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف مشکلات شنوایی چند معلولیت، بینایی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: استقبال خوبی از این طرح انجام شده و طی دو سال اجرای آن خانواده‌ها نسبت به شرکت در این طرح رضایتمند هستند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی کشور تصریح کرد: بحث داروهای مستمر، کاشت حلزون و ویلچر از جمله مواردی است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته و خانواده‌ها برای استفاده از آن بخش از هزینه ها را با توجه به شرکت در این طرح پرداخت نمی‌کنند.

عظیم عراقی با اشاره به اینکه بیشترین تقاضا در بخش سمعک بوده است، گفت: بر اساس هزینه بالای این وسیله که حدود 1.5 میلیون تومان برآورد شده عمده استقبال را شاهد هستیم. 

وی با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در این طرح لحاظ نشده، اظهار داشت: باید بررسی‌های لازم در این بخش انجام شود تا در صورت نیاز برای سال‌های آتی این خدمت نیز به سایر موارد افزوده شود.

عظیم عراقی درباره نحوه اطلا‌ع‌رسانی به خانواده‌ها برای بهره‌گیری از این طرح بیان کرد: ‌در تمامی مدارس اسثتنایی این خدمات رسانی از طریق پوستر و بروشور اعلام شده است و در سراسر کشور امکان بهره‌مندی از خدمات آن وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار