اصفهان؛

نخستین گردهمایی دکترین مهدویت در کاشان برگزار شد

نخستین گردهمایی دکترین مهدویت با هدف ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار در دارالمومنین کاشان برگزارشد.

مسوول گروه خواهران جامعه مهدویت در کاشان، در حاشیه برگزاری این گردهمایی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،  گفت:ارتقای سطح فرهنگ صحیح مهدوی و ارائه مباحث تخصصی مهدویت با حضور کارشناسان زبده هدف از برگزاری این گردهمایی است.
عليا تمیزکار، فراهم شدن زمینه های شناخت صحیح از امام عصر و ايجاد جامعه مهدوی در عصر غیبت از اهداف فعالیت های این گروه است.
وی با اشاره به برگزاری دوره یکساله تربیت مربی مهدویت برای علاقه مندان و مهدوی دوستان و مهدی یاوران کاشانی با حضور حجت الاسلام حائری پور افزود:باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری" بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اینست که از لحاظ معنوی،  اخلاقی، عملی پیوندهای دینی، اعتقادی و عاطفی با مومنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان خود را آماده کنند."
به گفته وی، 21 فعالیت فرهنگی،  مذهبی،  هنری و آموزشي جامعه مهدویت کاشان از مهمترين برنامه های این جامعه است که تاکنون انجام شده است.
این فعال حوزه ترویج فرهنگ مهدوی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه مهربان ترین بابای دنیا همزمان با ایام نوروز در باغ فین، بافت تابلو فرش مزین به نام صاحب الزمان توسط بازدیدکنندگان باغ فین و راه اندازی سایت جامع مهدویت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تعدادی از این فعالیت ها است.
تمیزکار اظهارداشت، برگزاری نمایشگاه ظهر شهادت تا ظهور عدالت از ابتدای ماه صفر تا میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها،  سابقه 20 سال کلاس های آموزشی و پژوهشی مهدویت، سابقه 20 سال برگزاری جشن بزرگ دهه مهدویت  و مراسم احیای نیمه شعبان و سابقه 10 سال برگزاری جشن بزرگ مهربان ترین بابا ویژه کودکان در باغ فین از دیگر برنامه های جامعه مهدویت با همکاری تعدادی از نهادهای کاشان است.
وی در پایان افزود:به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی که فرمود"اینطور نیست که فقط منتظران ظهور در خانه بنشینند و تسبیح بگیرند و بگویند عجل فرجه بلکه مسلمین همه با هم شوند وتجمع کنند" ایجاد شرایط ظهور با آمادگی و شناخت صحیح در خواسته های امام زمان میسر می شود.
شایان  ذکر است: نخستین گردهمایی دکترین مهدویت به همت گروه خواهران مهدویت کاشان با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد صبوحی و برنامه های تقدیر از حجت الاسلام حائری استاد دوره آموزشی تربیت مربی مهدویت، پخش کلیپ سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی (اقوام استاد قرائتی درس هایی از قرآن)، اهدای بسته فرهنگی کتابچه معرفی عملکرد جامعه مهدویت کاشان و کتاب جامعه مهدوی شامل پیام های حضرت مهدی علیه السلام به دولتمردان و مسوولان اثر علی اصغر رضوانی در سالن جلسات خانه تاریخی عامری‌ها برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.