اصفهان؛

ضرغامی" سخنران مراسم ۹ دی در اصفهان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات ‌استان اصفهان گفت: مراسم ویژه حماسه ۹ دی در روز هشتم دی ماه سال جاری در میدان انقلاب اسلامی شهر اصفهان با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،جعفر عسگری  امروز در نشست مطبوعاتی ستاد بزرگداشت 9 دی اصفهان اظهار داشت: راه برون‌رفت از فتنه‌ها تأسی از سیره اهل بیت‌(ع) و تبیین از ولایت است، در هفتمین سالگرد رویداد حماسه 9 دی وظیفه اصلی ما این است که این حماسه را برای نسل جوان و آیندگان یادآوری کنیم.

وی با اشاره به آثار و تبعات منفی فتنه در بعد داخلی افزود: حرمت‌شکنی به ارزش‌ها و باورهای دینی، ریزش نیروهای انقلابی نظام، ایجاد شکاف در ملت، تحمیل هزینه‌های اقتصادی، زیرسئوال بردن نهادهای قانونی با انجام اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنی و القای تشویش و تردیدهای ذهنی از جمله این موارد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات ‌استان اصفهان با بیان اینکه در سال 88 و پس از فتنه آن حرکت خوجوش مردمی به ندای ولایت سبب خلق یک حماسه بی‌نظیر شد، خاطرنشان کرد: در همین راستا اصفهانی‌ها با یک جمعیت باشکوه در هشتم دی ماه 88 به صحنه آمدند این حرکت اصفهانی‌ها نشان از پیشتازی و بصیرت آنان در صحنه‌های مختلف است.

عسگری با اشاره به اینکه شعار روز 9 دی "بصیرت و میثاق امت با ولایت" است، بیان کرد: در حقیقت در این روز مردم حجت را بر همه تمام کردند، 9 دی نشان داد که دشمن حقیقی استکبار است و پشتوانه مردمی نظام یکبار دیگر خود را نشان داد، 9 دی بیداری مردم را به عنوان سرمایه نظام مطرح کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در 73 سخنرانی خود به حماسه 9 دی پرداخته‌اند، گفت: باید در همین راستا از وفاداری ملت به انقلاب قدردانی شود، باید آن حرکت عظیم مردم در فضای غبارآلود را یکبار دیگر تبیین کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان با اشاره به اینکه 9 دی شکست راهبردی دشمن در جنگ نرم بود، افزود: مردم محور تولید قدرت‌اند اگر دولت‌های اسلامی به قدرت‌های مردمی توجه کنند دیگر مهره استکبار نمی‌شوند، در حقیقت این روز تهدید را به فرصت تبدیل کرد، 9 دی نشان داد ایران همانند کشورهای دیگر نیست که با یک مهره سوخته انقلاب مخملی و تحول ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت 9 دی اصفهان شامل 8 کمیته است، تصریح کرد: کمیته‌های اطلاع‌رسانی، مساجد و تشکل‌های دینی، فرهنگی و هنری، تشکل‌های دینی و کانون‌های فرهنگی، امنیت، دانشجوئی، دانش‌آموزی و بانوان از جمله این کمیته‌ها هستند، در همین راستا در شهرستان‌های استان نیز این ستادها تشکیل شده‌اند و برنامه‌های گسترده‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم.

عسگری با اشاره به برنامه‌های هفتمین سالگرد حماسه 9 دی خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع بصیرت، نفوذ و فتنه، نشست‌های بصیرت افزائی و روشنگری ویژه حماسه 9 دی، فضاسازی تبلیغی ویژه 9 دی در سطح شهر، فعالیت گسترده در فضای مجازی با شعار محوری 9 دی مظهر بصیرت و نفوذناپذیری مردم ایران و غیره از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به مناظره دانشجوئی با موضوع ابعاد فتنه 88، اکران مستند شب‌نامه، نشست‌های بصیرتی و کانون‌های مساجد و فعالان هنری، همایش هزار نفری روحانیون با موضوع حماسه 9 دی، نشست وکلا و قضات دادگستری با موضوع قانون‌گریزی فتنه‌گران و غیره اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در همین راستا مراسم ویژه حماسه 9 دی در روز هشتم دی ماه سال جاری در میدان انقلاب اسلامی شهر اصفهان با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی ساعت 15 برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از ابزارهای تربیتی قرآن ارائه الگوست، اظهار داشت: در همین راستا ائمه جماعات استان در 88 شهر به موضوع استاد پرورش پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان با بیان اینکه موضوع فتنه تنها مربوط به انقلاب اسلامی و نظام ما نیست، افزود: بیشترین فتنه را امام علی(ع) متحمل شدند. برخی افراد در کشورمان قصد داشتند انقلاب مخملی ایجاد کنند، اما باید این هوشیاری و بصیرت مردم را در 9 دی پاس بداریم باید این خصوصیات مردم را در 9 دی به رخ جهانیان بکشیم.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت 9 دی با بیان اینکه حماسی بودن، بصیرت، دشمن‌شناسی و احساس وظیفه‌شناسی مردم در 9 دی به خوبی مشهود است، خاطرنشان کرد: در همین راستا صدا و سیما از همان لحظه وقوع این رویداد با قدرت وارد میدان شد و مستندات خوب و ماندگاری را پخش کرد.

بهروز فرهمند بیان کرد: تبیین موضوع، تنویر افکار عمومی و آشنائی نسل جوان، تحلیل و بررسی موضوعاتی همچون فتنه، نفوذ و بصیرت و غیره در دستور کار کمیته اطلاع‌رسانی قرار دارد، در همین راستا در حوزه‌های رادیو، سیما و واحد خبر برنامه‌های مختلفی را برای 9 دی پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس کمیته تشکل‌‌های دینی و مراکز فرهنگی ستاد بزرگداشت 9 دی در این نشست اظهار داشت: تبلیغات اسلامی از همان سال 88 و پس از اینکه شبکه‌ها خارجی بیش از 65 مرتبه صحنه به آتش کشیدن بنری را با نشان سازمان تبلیغات نشان دادند تصمیم گرفت قرارگاه روشنگری تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابائی با اشاره به برنامه‌های این کمیته افزود: تبیین برای 24 شورای هیئات مذهبی استان با موضوع فتنه 88 و حرمت‌شکنی در روز عاشورا، فراخوان کانون مداحان و شورای آئینی تحت عنوان اشعار بصیرتی، 24 نمایشگاه پیچک انحراف وغیره از جمله این موارد است.

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه حرکت عظیم مردم در 9 دی یک حرکت بدون فراخوان بود، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که مردم باور قلبی دارند که این انقلاب مربوط به آنهاست.

پرویز طاهری با اشاره به برنامه‌های این کمیته خاطرنشان کرد: حضور اقلیت‌های مذهبی، تشکیل قرارگاه نهضت روشنگری، آموزش 900 مربی در این راستا وغیره از جمله برنامه‌های این کمیته است، در همین راستا از کتاب‌هایی که در رابطه با 9 دی چاپ شده رونمایی خواهیم کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.