تبریز؛

چهار هزار و 500 نفر از سالمندان خدمات سلامت دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزسکی مراغه گفت: چهار هزار و 500 نفر از سالمندان خدمات سلامت دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجتهدی گفت:از ابتدای سال تاکنون،سه هزار و 550 نفر از این سالمندان نیز توسط پزشکان تیم های سلامت این دانشکده در زمینه بهداشت سالمندی ویزیت شده اند.

وی ادامه داد: این خدمات شامل انواع مراقبت های تخصصی در زمینه سلامت سالمندان بوده که توسط مراقبان سلامت، بهورزان و پزشکان تیم های سلامت برای سالمندان در مراکز و پایگاه های جامع سلامت و خانه های بهداشت شهری و روستایی این شهرستان ارائه شده است.

مجتهدی اضافه کرد: در راستای این برنامه، مراقبت های بهداشتی در زمینه بیماری های شایع دوران سالمندی و نیز کنترل بهداشتی عوامل خطرناک در این دوره سنی از جمله چاقی، مصرف دخانیات و فشارخون مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی گفت: ارائه مشاوره، توصیه های بهداشتی و درمانی ، آموزش خود مراقبتی، مکمل یاری، غربالگری ها و تشخیص زودهنگام بیماری ها از جمله خدمات ارائه شده برای سالمندان این شهرستان در قالب برنامه سلامت سالمندی است.

وی افزود: اجرای آموزش های عمومی برای اقشار مختلف مردم در قالب همکاری با سازمان های مردم نهاد (NGO) برای انجمن زنان خانه دار، موسسه های وابسته خیریه و بهزیستی، برگزاری برنامه های زنده رادیویی، آموزش در مدارس، مساجد و ادارات از جمله برنامه های گروه سلامت خانواده و جمعیت این شهرستان برای سالمندان و خانواده آنها در سالجاری است.

وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال ساخت سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، شهرستان مراغه را به قطب خدمات درمانی در جنوب آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.