آبادان ؛

احیای 2000 هکتار زمین کشاورزی در شادگان

450 هزار اصله نخل و حدود 2 هزار هکتار زمین زراعی درشادگان احیاشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حمادی مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان گفت: با توجه به این‌که شهرستان شادگان در انتهای حوزه جراحی قرار دارد، عمده نخیلات شهرستان در حاشیه نهرها کاشته شده‌اند اما در سال‌های اخیر به علت خشکسالی و کم شدن آب رودخانه جراحی خسارت جبران ناپذیری به نخلستان‌های شادگان وارد شده است به شکلی که میزان خرید خرما که در سال 94 حدود 26 هزار تن بود در سال جاری به 15هزار و 800 تن تقلیل پیدا کرد.

جبار حمادی  افزود: به علت کمبود اعتبارات در سال‌های گذشته امکان لایروبی تمام انهار که به علت رسوبات و سبز شدن علف‌های هرز مسدود شده بودند میسر نبود، به همین علت در چارچوب اقتصاد مقاومتی با پیگیری‌های نماینده شهرستان، فرمانداری شهرستان و جهاد کشاورزی زمینه همکاری و تعامل میان شرکت نفت و مدیریت جهاد کشاورزی شادگان در جهت لایروبی و احیای مجدد انهار شهرستان فراهم شد.

وی گفت: در این زمینه از مردادماه سال جاری تاکنون حدود 30 کیلومتر لایروبی انهار شادگان توسط بیل‌های تامین شده از شرکت نفت صورت گرفت و این همکاری شرکت نفت در نهایت باعث احیای حدود 450 هزار اصله نخل و حدود 2 هزار هکتار زمین زراعی شد.

وی افزود: البته کل سطح لایروبی شده انهار از مردادماه تاکنون حدود 50 کیلومتر بوده که باقیمانده لایروبی از محل اعتبارات جهاد کشاورزی و نیز بیل‌های تامین شده از سوی سازمان آب و برق و اخیرا قرارگاه سپاه انجام شده است.

حمادی گفت: امیدواریم با روحیه همکاری که میان سازمان‌ها و ادارات ایجاد شده، مشکلات تامین آب بخش کشاورزی به حداقل برسد و شاهد احیا و پویایی مجدد کشاورزی شهرستان شادگان باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.