اردبیل؛

پیشگیری از خسارات حوادث منطقی تر از جبران خسارت است

استاندار اردبیل پیشگیری از بروز تلفات و خسارات را در انواع حوادث، مفیدتر و منطقی تر از صرف هزینه های فراوان برای جبران خسارات پس از وقوع آنها دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل افزود: وقوع هر حادثه ای در صورت بی توجهی به موضوع رعایت جوانب در کاهش تلفات و خسارات، دارای پیامدهای منفی فراوان مادی و معنوی است به گونه ای که علاوه بر تحمیل هزینه های مالی به مردم و دولت آثار زیانبار روانی، روحی و اجتماعی را نیز به همراه دارد.

وی اظهار کرد: براساس یک روند نادرست در جامعه ما اغلب چنین است که پس از وقوع حادثه به فکر جبران خسارات می افتیم درحالی که می توان با صرف یک دهم از هزینه ؛ انرژی و وقتی که برای این منظور به کار می بریم میزان تلفات و خسارات را به کمترین ممکن برسانیم.

استاندار اردبیل، با بیان اینکه از وقوع بعضی حوادث اجتماعی ازقبیل سوانح رانندگی نیز می توان با صرف مبالغ نه چندان زیاد پیشگیری نمود افزود: بطور نمونه می توان با اختصاص مبلغ اندکی که ازسوی بیمه ها به عنوان غرامت خسارت و یا دیه به حادثه دیدگان پرداخت می شود جاده ها را استاندارد و از میزان وقوع اینگونه حوادث ناگوار و همراه با تلفات انسانی جلوگیری کرد.

خدابخش از مدیران ذیربط خواست که به این موضوع توجه کنند و خاطرنشان کرد: اگر نیاز باشد با همکاری نمایندگان این بحث در مجلس مطرح شود.

وی همچنین به کارگیری مصالح پیش ساخته را در احداث ساختمان ها پیشنهاد کرد و افزود: استفاده از اینگونه سازه ها به خاطر سبک بودن، سرعت اجرای پروژه های ساختمانی و نیز مناسب بودن در مقابل سرما و گرما به مراتب منطقی تر از سایر مصالح است .

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل در ادامه این نشست پس از شنیدن گزارش مدیرکل دامپزشکی اردبیل مبنی بر اینکه تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است، از مدیران ارگان های ذیربط خواست که با به کارگیری تمام امکانات خویش موضوع را به شکل مناسب مدیریت کنند تا استان اردبیل همچنان در ارتباط با این بیماری پاک بماند.

خدابخش همچنین نقش پیش آگاهی های صادره از سوی هواشناسی را در زمینه جلوگیری از بروز زیان به محصول آنها را نسبت به بهره گیری از این پیش آگاهی ها خبردار نمایند.

وی در عین حال بیان کرد: در کنار صدور پیش آگاهی های جوی باید شیوه های علمی و مناسب برخورد با انواع دگرگونی های جوی به روستاییان آموزش داده شود چرا که اگر آنان نحوه رویارویی با پدیده های ناهنجار جوی را ندانند بطور یقین دانستن فقط اینکه وضعیت جوی در یک برهه زمانی چگونه خواهد شد، هیچ سودی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.