رشت؛

تحصیل 30 هزار دانش آموز عشایری

30 هزار دانش آموز عشایری در گیلان تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این دانش آموزان در هزارو 900کلاس ، درس می خوانند که بیشتر این کلاسها چند پایه است.

مهدی حاجتی در همایش استانی یاوران آموزش ابتدایی که در شهرستان ماسال برگزار شد، گفت: در انسداد مبادی بی سوادی با شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل می توانیم به ریشه کنی بی سوادی امیدوار باشیم که کمک فرمانداران و دهیاران در این زمینه بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی در خانواده ها و ایجاد انگیزه در آنان می توانیم فرزندان عشایری بازمانده از تحصیل را به حضور در مدارس تشویق کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزشی خاطرنشان کرد: هم در حوزه امکانات سخت افزاری نظیر: ساخت مدرسه و گسترش بهداشت و هم در محتوای کتابهای درسی تلاشهای خوبی انجام شده است که باید تداوم یابد.

حاجتی با اشاره به اینکه عشایر ذخیره انقلاب هستند، یادآور شد: ایجاد دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری نشانه عمق توجه دولت به حلّ مشکلات مناطق عشایری است و تهیه امکانات ورزشی و آموزشی در حد مقدورات با کمک خیرین مدرسه ساز از اولویتهای آموزش و پرورش است.

وی در پایان با اشاره به خدمات دولت در مناطق دور دست یادآور شد: هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل گیلانی که دولت نتواند به وی خدمات آموزشی عرضه کند، وجود ندارد و این از افتخارات نظام است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.