گزارش/

«سقوط» غربی ها از حلب!/اعتراف تروریستها به «شکست»

تروریستهای تکفیری پس از پنج سال جنایت در حلب به شکست خود اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابتدای آزادی حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، غربی ها بارها ناراحتی خود را از این شکست اعلام کردند و در عین حال ایران و روسیه را پیروز این نبرد دانستند، اما این بار تروریست های مورد حمایت غرب و آمریکا که 5 سال باعث کشتار و آوارگی مردم بیگناه سوریه در حلب شدند، به شکست اعتراف کردند.

در حالی که به گزارش "بی بی سی" ، "بان ‌کی‌مون"، آزادسازی حلب از سوی ارتش سوریه را «سقوط حلب» خواند! تروریست های تکفیری به شکست خود در حلب اعتراف کردند.

تعظیم تروریستهای حلب در برابر مقاومت

به گزارش خبرگزاری "اعلام ‌الحربی" تروریست‌های گروه "نورالدین زنکی" اعتراف کردند که به لحاظ جغرافیایی و سیاسی، شکست در حلب برای آنان بسیار بزرگ و طاقت‌فرسا بود.

گروهک "نورالدین زنکی" یکی از گروه های تروریستی تکفیری که چندی پیش عناصر آن کودک مجروح فلسطینی به نام "عبدالله عیسی" را سر بریدند، از سوی دولت آمریکا در فهرست گروه های میانه رو در سوریه قرار گرفت.

اعتراف غرب به شکست در حلب
پس از پیروزی نیروهای مقاومت در حلب بسیاری از مقامات غربی، مستقیم و غیر مستقیم به شکست خود در سوریه اعتراف کردند.

 به گزارش " بی بی سی" ژنرال  «دیوید ریچاردز»  رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس و «فرانسوا فیون»  نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه هم به صراحت به شکست غرب در سوریه اعتراف می کنند. 

در این میان باراک اوباما در لفافه  به شکست نیروهای دولت آمریکا در حلب ، اعتراف می کند، به گزارش "العالم" وی اعتراف کرد که در وضعیت اسف‌بار سوریه، مقصر است و حضور ایران و روسیه در سوریه را برای آمریکا پر هزینه اعلام می کند. 

تعظیم تروریستهای حلب در برابر مقاومت

البته، هر چند رئیس‌جمهور آمریکا ارتش را وارد سوریه نکرد، ولی با اعزام تروریست‌ها به سوریه و حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها از سال 2011 تاکنون، عامل اصلی جنایات جنگی در سوریه است؛ جنگی که به اعتراف «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، بیش از 600 هزار کشته و بر اساس آمارهای دیگر، بالغ بر یک میلیون مجروح برجای گذاشته است.

چندی پیش در جریان درگیری تروریستهای تکفیری با نیروهای ارتش سوریه،  آل سعود از شکست در حلب ابراز نگرانی کرده بود؛ "الشرق الاوسط"، روزنامه خاندان سعودی چاپ لندن، شکست معارضان در سوریه را عامل انقلاب در دیگر کشورهای عربی دانست و از همین رو نوشت که باید کشورهای عربی با همه توان مانع شکست معارضان سوریه در حلب شوند!

در تمام طول دوران اشغال حلب توسط تروریستهای تکفیری مورد حمایت غرب، رسانه های غربی از بازگویی واقعیت آنچه که در سوریه و حلب می گذشت، امتناع می کردند و سعی در وارونه نشان دادن ماهیت جنایات غرب و متحدانش در حلب را داشتند.

به گزارش "گاردین" خانم «اوا بارتلد» خبرنگار کانادایی طی یک کنفرانس خبری در سازمان ملل گفت «اگر رسانه‌ها از آغاز تاکنون درباره تحولات سوریه حقیقت را می‌گفتند در این صورت ما اینجا نبودیم و عده زیادی از مردم هم کشته نمی‌شدند.»

نگرانی غربی ها از قدرت ایران، پس از آزادی حلب

تعظیم تروریستهای حلب در برابر مقاومت

"جعفر قناد باشی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به اینکه جنجال آفرینی رسانه های غربی پس از پیروزی مقاومت در حلب، نوعی اعتراف غیر مستقیم به شکست آنها است، گفت: آنها با راه اندازی بزرگترین جنجال های تبلیغاتی ، سعی در تخدیر پیروزی حلب در افکار عمومی را داشتند تا اینطور وانمود کنند که این پیروزی با خشونت و سرکوب مردم همراه بوده، چیزی که در واقع وجود نداشته است.

وی افزود: این دروغ بافی و وارونه جلوه دادن نبرد در حلب در حالی که دنیای غرب و ارتجاع منطقه خود را مخالف تروریستها معرفی می‌کند نشان دهنده ی نگرانی آنها از این پیروزی بوده است، بنابراین مقاصد آنها در حلب نه تنها تحقق پیدا نکرده بلکه آغاز شکست های دیگر آنها تلقی می شود.

قنادباشی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی ها و متحدانشان در صحنه سیاسی سعی در پنهان سازی جنایات خود طی6سال گذشته حلب را داشتند، از پنهان سازی کمکهای تسلیحاتی به گروه های تروریستی تا پنهان سازی ماهیت آنها، این تبلیغات سهمگین و پردامنه در حلب به معنی استیصال و انفعال آنها است.

این کارشناس خاورمیانه در ادامه گفت: آنها با متوجه کردن حجم وسیعی از تبلیغات علیه ایران نشان دادند ایران نقش برجسته ای در این پیروزی داشته، از الهام بخشی انقلاب ایران تا کمکهای مستشاری، همانطور که مقامات سوریه و روسیه بارها اعلام کردند، اگر ایران نبود این نبرد به موفقیت ختم نمی شد و غرب و متحدانش می‌توانستند منطقه را به آشوب بکشند و گروه های تروریست را در منطقه حکمفرما بکنند.

وی در پایان تاکید کرد: آنها نگران ایران و قدرت گرفتن جبهه مقاومت بعد از آزادی حلب هستند، از همین سو دست به تبلیغات وسیعی زده اند تا  با ایران هراسی بتوانند کمی قدرت منطقه ای ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

تعظیم تروریستهای حلب در برابر مقاومت

در حالی که رسانه های غربی به شدت از این پیروزی ناراحت هستند و دست به دامن بهانه‌ی نخ‌نماشده حقوق بشر شده اند تا شاید در شلوغی اتهام زنی های بیشرمانه شان کمی تلخی شکست خود را از یاد ببرند و در عین حال ایران را عامل اصلی آزادی حلب می‌دانند و بارها نگرانی خود را از افزایش قدرت جبهه مقاومت و ایران، اعلام کردند.

گزارش از : محمدصادق کلبادی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار