یاسوج؛

ساماندهی 90 خانه مسافر در استان

معاون گردشگری، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی 90 خانه مسافر در استان خبر داد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ با حضور معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و بخش خصوصی جلسه ساماندهی خانه مسافر استان برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از ساماندهی 90 خانه مسافر استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

الماس قبادی با اشاره به اینکه ساماندهی اماکن استیجاری در سه سال اخیر به عنوان محوری‎ترین اقدام در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است، گفت: کارتن‌به‌دست‌ها و اماکن استیجاری غیر مجاز آسیب جدی به گردشگری وارد می‎کند و باید تلاش جدی برای ساماندهی آنها شکل گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: ساماندهی و شناسایی خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرها و برخی از روستاهای هدف گردشگری استان مبنی بر ایجاد امنیت و رفاه گردشگران برای اسکان در واحدهای اقامتی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مسافران یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی با اشاره به اجرای برخی از طرح‌ها در راستای رفع خانه‌های مسافر بدون مجوز تصریح کرد: برای ادامه شناسایی منازل استیجاری با قابلیت اسکان مسافر و ساماندهی و صدور مجوز، طرح ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اجرا که در مرحله نخست این طرح مواردی همچون ایمنی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری، نظارت بر کیفیت و نحوه ارائه خدمات دنبال می‌شود.

قبادی بیان کرد: در سال جدید به دنبال جذب تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان هستیم تا بتوانیم برخی از کمبود‌های زیرساخت‌های گردشگری را در استان جبران کنیم.

معاون گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و همراهی هرچه بیشتر مسؤولان ارشد استانی و کشوری شاهد توسعه گردشگری در استان باشیم.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود جاذبه‌های طبیعی نظیر آبشارها، طبیعت دست‌نخورده، گیاهان دارویی منطقه دنا، و آثار تاریخی و باستانی و مذهبی مناطق بکری برای گردشگران داخلی و خارجی است.

قبادی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا ظرفیت‌های گردشگری استان را به دنیا معرفی کنیم،‌ افزود: این استان نیازمند اجرای برنامه‌هایی است تا ظرفیت‌های آن نیز معرفی شود.

وی با بیان اقدامات در حوزه معرفی استان تصریح کرد: چاپ کتاب‌هایی از معرفی جاذبه‌های استان، برگزاری تور عکاسی با حضور عکاسان ملی و استانی، دعوت از تورگردانان کشور به یاسوج، برگزاری جشنواره‌ها، مستندسازی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان مهم‌ترین اقدامات در زمینه معرفی استان است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.