ساختمان های کشور برچسب مصرف انرژی می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس این طرح سازندگان واحدهای مسکونی موظف هستند تا مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را در حوزه انرژی اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح مصرف انرژی در واحدهای ساختمانی در دولت مصوب و تا پایان امسال ابلاغ می شود، افزود: ساختمان ها در این طرح ،همانند لوازم خانگی برچسب انرژی دریافت می کنند.

مظاهریان افزود: ساختمان های دولتی در مرحله اول اجرای این طرح موظف هستند تا در مدت 2سال نسبت به دریافت برچسب انرژی اقدام کنند در یک پروسه پنج ساله این طرح را به طور کامل در ساختمان های دولتی اجرا کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساختمان های دولتی که در این مدت نسبت به دریافت برچسب و اصلاح الگوی مصرف انرژی تاخیر کنند تا 2 برابر هزینه مصرف انرژی جریمه می شوند.

وی با بیان اینکه دریافت برچسب انرژی برای همه واحدهای ساختمانی در دست ساخت از سال آینده اجباری می شود، افزود: خریدران می توانند متناسب با برچسب انرژی ساختمان مورد نظرشان را خریداری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی دلیل اجرای این طرح را بالا رفتن مصرف انرژی دانست و گفت: میزان مصرف انرژی در کشور چهاربرابر میانگین جهانی است.

وی بالا بودن جمعیت شهرنشینی را دلیل دیگری برای اجرایی شدن طرح اعلام کرد و افزود : 72 درصد جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند در حالیکه میانگین جمعیت شهری جهان حدود 54 درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.