رشت؛

کیفیت آب شرب روستاها برابر با استاندارهای جهانی

کیفیت آب شرب روستاهای گیلان برابر با استاندارهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از پایش و سنجش کیفیت آب شرب روستاهای این استان بر اساس استانداردهای ملی و سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

محمدعلی فرّامینی افزود: این شرکت در راستای اجرای وظیفه ی اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، در سال جاری به طور مستمر آزمون های کنترل کیفیت را انجام داده است.

وی تصریح کرد: این آزمون ها شامل کلرسنجی، کدورت سنجی، میکروبی، فیزیکوشیمیایی و HPC است.

به گفته ی وی؛ آب آشامیدنی روستاییان گیلان بهداشتی و مناسب است و علاوه بر اینکه بطور دائم در آزمایشگاه های شرکت آبفار سنجیده می شود، توسط مراکز بهداشت نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

فرّامینی، با اشاره به اینکه در 9 ماهه ی امسال بیش از 509 هزار و 909 مورد آزمایش سنجش سلامت آب شرب روستایی درگیلان انجام شده، خاطرنشان کرد: در این مدت 388 هزار و 387 مورد آزمون کلرسنجی، 76 هزار و 669 مورد آزمون کدورت سنجی، 23 هزار و 396 مورد آزمون میکروبی، هزار و 775 مورد آزمون فیزیکوشیمیایی و 19 هزار و 682 مورد آزمون HPC از منابع، مخازن و شبکه های توزیع آب شرب روستاییان این استان صورت گرفته است.

وی، مطلوبیت آزمایشات مختلف آب شرب روستایی گیلان را بیش از 99 درصد و مطلوب ذکر کرد.

 در حال حاضر  هزار و 762 روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که کار سنجش سلامت آب شرب این روستاها در 15 واحد آزمایشگاهی توسط 35 نفر کارشناس کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به طور مستمر درحال انجام است  .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.