صداپیشه جیگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجموعه‌عروسکی «شکرستان» هیچ ربطی به ساختار انیمیشنی آن ندارد

مجموعه عروسکی «شکرستان» هیچ ربطی به ساختار انیمیشنی گذشته ندارد و فقط عنوان آن را با پرداختن به نقد روز جامعه یدک می‌کشد.

کاظم سیاحی بازیگر و صداپیشه مجموعه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون حضورش در مجموعه‌عروسکی «شکرستان» گفت: عنوان «شکرستان» پیش از این با مجموعه انیمیشنی عملکرد موفقی داشت و حالا فواد صفاریان پور با همکاری دوستان دیگر تصمیم گرفتند،‌این عنوان را با ساخت مجموعه‌ای عروسکی پیش ببرند. درواقع عروسکی بودند «شکرستان» هیچ ربطی به ساختار انیمیشنی ندارد و فقط اسم آن را یدک می کشد.
 
وی با اشاره به ایفای نقش های خود در مجموعه‌عروسکی «شکرستان» بیان کرد: من «شکرستان» را با چهار شخصیت متفاوت؛ (سرباز)، (بهلول)، (بیا) و یکی از نوزادان به همراه بهادر مالکی همراهی می کنم.
 
صداپیشه برنامه‌تلویزیونی «کلاه قرمزی» با بیان اینکه هرشخصیتی برای خود شناسنامه‌ای مستقل دارد، درخصوص تفکیک صدای عروسک‌ها توضیح داد: کار ما صداپیشگان، تفکیک صدا‌ها و تنوع در اجرا است، درواقع هرکدام از عروسک‌ها با شخصیت‌هایی که دارند تفکیک کردن صدا‌هایشان سخت نیست.
 
سیاحی درباره باورپذیری عروسک‌ها برای مخاطب اظهار‌داشت: به عقیده من هر شخصیتی با شرایط و داستان خود باید برای گوینده‌ها و عروسک‌گردان‌ها باور‌پذیر باشد، تا با اجرای درست این همزاد‌پنداری و باور را به مخاطب منتقل کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه تولیدات داخلی می توانند جایگزین انیمیشن‌های غربی شود، تصریح کرد: درواقع هر مجموعه‌تلویزیونی اعم از عروسکی، سریالی و انیمیشنی مشخصه‌های خاص به خودش را دارد، اما برای بومی‌سازی و ارتقای سطح تولیدات داخلی بخصوص مجموعه‌های عروسکی بیش از پیش باید به روی فیلمنامه و ساخت عروسک‌ها متمرکز شد.
 
بازیگر مجموعه‌تلویزیونی «لیسانسه‌ها» پیرامون محوریت مجموعه‌عروسکی «شکرستان» ادامه داد: «شکرستان» از جمله مجموعه‌های‌عروسکی است که در این چنددهه اخیر برای مخاطب بزرگسال تهیه و تولید شده است، در نگاه اول این مجموعه با عروسک‌هایی که دارد برای کودکان درنظر گرفته شده، اما با مضامین و بیان امثال‌الحکم‌هایی که در داستان‌های این مجموعه مستتر است، مخاطب اصلی بزرگسالان هستند و به نوعی به نقد شرایط روز جامعه می‌پردازد.
 
سیاحی در پایان خاطر‌نشان کرد: انیمیشن «شکرستان» از جمله مجموعه‌های موفقی بود که خودم به شخصه مخاطب آن بودم و لذت می‌بردم، اما کار ما یک مجموعه‌عروسکی است و همه گروه تلاش می‌کنیم تا با اجرای صحیح عروسکی بتوانیم مجموعه‌ای موفق را در کنار ساختار انیمشینی برای مردم داشته باشیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.