نگاهی به رکوردشکنی تیم های آسیایی در نقل و انتقالات

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به موضوع رکورد شکنی تیم های فوتبال این قاره در نقل و انتقالات بازیکنان پرداخت.

باشگاه شانگهای SIPGخرید اسکار ستاره برزیلی چلسی با قراردادی به ارزش 70.5 میلیون یورو را تایید کرد که این رقم جدیدترین رکورد نقل و انتقالات بازیکنان در قاره آسیا محسوب می شود.
به همین بهانه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ،موضوع رکورد شکنی تیم های فوتبال این قاره در نقل و انتقالات بازیکنان را بررسی کرده است.
بر اساس این گزارش ، ابتدا این تیم الاهلی امارات بود که ماه ژانویه سال 2015 با پرداخت 15 میلیون یورو اورتون ریبریو را از کروزیرو برزیل به خدمت گرفت و رکورد جدیدی را در جذب بازیکن در قاره کهن بر جای گذاشت.
این باشگاه هفت ماه بعد موسی ساو را با 16 میلیون یورو از فنرباغچه به خدمت گرفت و بازهم رکورد دیگری در پرداخت ها بر جای گذاشت.
اما ژانویه سال 2016 تیم شانگهای SIPGرکورد الاهلی را شکست و با پرداخت 18 میلیون یورو الکسون را از گوانگژو اورگرانده جذب کرد.
رکورد شکنی شانگهای فقط 6 روز دوام آورد، زیرا جیانگ سو سانینگ ،دیگر تیم چینی با 28 میلیون یورو رامیرز را از چلسی به خدمت گرفت و رکورد جدیدی در آسیا برجای گذاشت.
چند روز بعد گوانگژو بار دیگر رکورد شکنی کرد و جکسون مارتینز را با 42 میلیون یورو از اتلتیکو مادرید به خدمت گرفت.
دو روز بعد جیانگ سو با 50 میلیون یور الکس تکسیرا را از شاختار دونتسک خرید.این رکورد شکنی تا تابستان سال 2016 باقی بود که این بار شانگهای SIPG بازهم دست به جیب شد با پرداخت 55.8 میلیون یور هالک را از زنیت به خدمت گرفت و رکورددار نقل و انتقالات تاریخ فوتبال قاره آسیا شد.
اما این تیم بار دیگر رکورد خود را شکست و این بار برای خرید اسکار 70.5 میلیون یورو به چلسی پرداخت تا همچنان و رکورددار نقل و انتقالات تاریخ فوتبال قاره کهن باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار