10 نکته در مورد لیگ برتر انگلیس در سال 2016

بی ارزش بودن پل پوگبا تا قهرمانی به سبک لستر سیتی

لیگ برتر انگلیس یکی از پر مخاطب ترین لیگ های فوتبال دنیا است و در این گزارش به 10 نکته جالب در مورد این لیگ در سال 2016 اشاره می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با اضافه شدن مربیان و بازیکنان مطرح به لیگ برتر انگلیس، اهمیت این لیگ افزایش نیز یافته و جذابیت خاصی پیدا کرده است.  

در حال حاضر کونته و یارانش پیشتاز لیگ برتر هستند و در 11 دیدار پیاپی به برتری رسیده اند. 

در این گزارش بر آن هستیم که 10 نکته جالب در مورد لیگ برتر انگلیس در سال 2016 را عنوان نماییم :

1 . زلاتان ابراهیموویچ هنوز یکی از بهترین بازیکنان دنیا است : ستاره سوئدی شیاطین سرخ، فصل فوق العاده ای را در پاری سن ژرمن سپری کرد و سپس به این تیم ملحق شد. او بازی اش با پیراهن منچستر یونایتد را با گل آغاز و ثابت کرد که لیاقت بازی در شیاطین سرخ را دارد. زلاتان در 9 بازی اخیرش 10 گل برای سرخ پوشان به ثمر رسانده است.

2. مورینیو محبوبیتش را در چلسی از دست داده است : مورینیو در اواخر سال قبل از سرمربی گری چلسی اخراج شد. آنتونیو کونته به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان لندنی انتخاب شد و تیم مورینیو را متحول کرد. کونته و چلسی به تنهایی در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارند و در 11 دیدار اخیرشان به پیروزی رسیده اند.

3. فیلیپ کوتینیو می تواند بهترین بازیکن فوتبال شود : بازی ساز برزیلی لیورپول در 12 ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی را داشته است.  یورگن کلوپ به خوبی از این بازیکن بازی می گیرد و کوتینیو ثابت کرده که می تواند روزی به بهترین بازیکن فوتبال تبدیل شود.  البته کوتینیو با مصدومیتی شدید مواجه شده و چندی است که لیورپول را همراهی نکرده است.

4. خوزه مورینیو از قهرمانی با شیاطین سرخ نا امید نشده است : آقای خاص عملکرد خوبی با منچستر یونایتد نداشته و در حال حاضر این تیم با 30 امتیاز در رتبه ششم جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. با این حال خوزه مورینیو نا امید نشده و بیان کرده است که به زودی منچستر را به روزها اوجش باز می گرداند.

5. دفاع منسجم ،‌ کلید موفقیت است : در حالی که هواداران از بازی هجومی استقبال می کنند و به وجد می آیند، باید اعتراف کرد که کلید موفقیت و قهرمانی در فوتبال،‌داشتن دفاعی منسجم است.  از بازی تیم لستر سیتی و قهرمانی با دفاعی منسجم و ضد حمله می توان به عنوان شاهد این ادعا، استفاده کرد.

6. یورگن کلوپ ، فرد مناسب برای نیمکت لیورپول است : یورگن کلوپ با مربی گری بسیار خوبش در باشگاه لیورپول ، اثبات کرده که بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت این تیم است. وی اگر ضعف های دفاعی لیورپول را برطرف کند، حتی می تواند جای چلسی در صدر جدول را نیز بگیرد. 

7. آنتونیو کونته نابغه است : کونته پس از اینکه جایگزین خوزه مورینیو شد، تیم چلسی را به طور کلی متحول کرد. سرمربی ایتالیایی چلسی از ترکیب 3-4-3 برای چلسی استفاده کرده و به 11 پیروزی پیاپی دست یافته است. در حال حاضر چلسی به تنهایی در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است.

8. پل پوگلا 89 میلیون پوند نمی ارزد : پل پوگبا هافبک فرانسوی سابق یوونتوس با قراردادی به ارزش 89 میلیون پوند به شیاطین سرخ منتقل شد اما این بازیکن نتوانسته آنگونه که باید خودش را در این تیم اثبات کند و به نظر می رسد که ارزش خرج کردن این مقدار پول را ندارد. البته پوگبا بازیکن بسیار خوبی است اما به اندازه 89 میلیون پوند نمی ارزد.

9. قهرمانی لستر سیتی معجره بود : تیم لسترسیتی به عنوان پدیده لیگ برتر انگلیس موفق شد در فصل 16- 2015 قهرمان شود.  لستر در فصل قبل فوق العاده بود و با درخشش بازیکنان مانند محرز، واردی و کانته به قهرمانی دست یافت. اما همان تیم در فصل جدید وضعیت خیلی خوبی ندارد و حتی امکان دارد لستر سیتی به دسته پایین تر سقوط کند.

10. وقتش رسیده است که آرسن ونگر با توپچی های لندنی خداحافظی کند : به نظر می رسد که آرسن ونگر دیگر دورانش در آرسنال به پایان رسیده و بهتر است این تیم را ترک کند. باشگاه پاری سن ژرمن از اصلی ترین مشتری های آرسن ونگر است و قصد دارد این مربی کارکشته را در تابستان آینده به فرانسه منتقل کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار