حمله سگ‌های ولگرد به مزرعه شترمرغ

رییس شبکه دامپزشکی خوسف از حمله سگ‌های ولگرد به مزرعه شترمرغ واقع در دهستان خور شهرستان خوسف خبرداد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا محمودی اظهار کرد: در پی حمله سگ‌های ولگرد به مزرعه شترمرغ به شبکه دامپزشکی، اطلاع‌رسانی و اکیپ‌های مورد نظر به این مزرعه اعزام شدند. در این حادثه یک عدد شترمرغ تلف و 2 شترمرغ مجروح شده بودند که دامپزشکان اقدام به درمان این دو شترمرغ کردند.
 
رییس شبکه دامپزشکی خوسف تصریح کرد: قبل از این حمله مشابه به گوسفندان نیز در این منطقه شده بود که پس از بررسی منطقه وجود سگ‌های ولگرد زیادی در این محدوده مشخص شد.
 
محمودی تاکیدکرد: با توجه به اینکه مقابله و جمع‌آوری این سگ‌ها از وظیفه دامپزشکی خارج است، رایزنی‌های لازم با شهرداری خوسف و دهیاری منطقه در خصوص جمع‌آوری این سگ‌ها انجام شد.
 
وی با اشاره به بحث بهداشت عمومی در معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد یادآورشد: با توجه به هزینه‌های مالی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد این موضوع توسط شهرداری به طور جد پیگیر نشده و البته در بحث معدوم‌سازی این سگ‌ها بحث حقوق حیوانات نیز مطرح است. با توجه به قابل انتقال بودن بیماری‌ها از سگ‌ها به انسان توجه و پیگیر در خصوص جمع‌آوری این سگ‌ها بسیار مهم است.
 
محمودی یادآور شد: شبکه دامپزشکی تنها در خصوص سگ‌های دارای صاحب، امکان واکسیناسیون را دارد و این امر به صورت رایگان انجام می‌شود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.