رحیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

9 دی، تلاش خودجوش مردم برای حمایت از نظام بود

عضو فراکسیون امید گفت: فتنه 88 یک اختلاف نظر عادی نبود،حضور مردم و هدایت آگاهانه رهبری کشور را از یک فروپاشی نجات داد.

9 دی، تلاش خودجوش مردم برای حمایت از نظام بودجلیل رحیمی عضو فراکسیون امید در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرارسیدن سالروز 9 دی اظهار داشت: انقلاب ما مردمی است که از سال 57 تاکنون هر زمان نیاز بوده، مردم برای دفاع از  اهداف و آرمان‌های آن  چه در دوران دفاع مقدس و چه در حوادث مختلف پس از انقلاب وارد صحنه شده‌اند.


وی روز 9 دی را تلاش خودجوش مردم برای حمایت از نظام دانست و خاطر نشان کرد: مردم زمانی که احساس کردند، نظام به دلیل حوادث فتنه 88 به خطر افتاده و باید به نحوی همراهی و همکاری خود را با نظام نشان دهند به خیابان‌ها آمدند و حمایت همه جانبه خود را فریاد زدند.

رحیمی با اشاره به نام‌گذاری روز 9 دی به پیوند عاشورایی امام و امت از سوی رهبر انقلاب گفت: پیام مقام معظم رهبری این است که طیف‌ها و جناح‌های سیاسی اگر با هم اختلاف نظر و چالش دارند و اگر قرار است با یکدیگر تسویه حساب انجام دهند، نباید ارزش‌ها و پایه‌های اعتقادی مردم مورد هجوم قرار بگیرد و از این ارزش ها سواستفاده کنند 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی با تاکید بر اینکه اختلاف‌نظرهای سیاسی در تمامی کشورها وجود دارد، ادامه داد: نباید این اختلافات سیاسی در کف خیابان و به شیوه غیرمسالمت‌آمیز و به نحوی که به پایه‌های اساسی نظام، امنیت و تمامیت ارضی کشور آسیب وارد کند، حل شود. وقایع تلخ سال 88 و فتنه انتخابات آن سال یکی از خطرناک‌ترین حوادثی بود که در طول تاریخ انقلاب اسلامی بعد از جنگ تحمیلی رخ داد.

وی ادامه داد: حضور مردم در آن عرصه و هدایت آگاهانه رهبری کشور را از یک فروپاشی حتمی  نجات داد زیرا فتنه 88 یک اختلاف نظر عادی نبود و به علت سوءمدیریت جناح‌ها و طیف های مختلف و افراطیون دو طرف ، تبدیل به یک حادثه عظیم و فتنه‎ای علیه نظام و تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور شد. 

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز  در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از حوادث آن دوران درس عبرت بگیریم تصریح کرد: اهداف کلان، منافع و امنیت ملی و نظام نباید فدای خواسته های جناحی و طیف‌های سیاسی شود اما هم اکنون متاسفانه بعضی از افراطیون در جامعه حاضر هستند که امنیت و نظام را برای اهداف جناحی خود نابود می‌کنند این افراد باید از حوادث سال 88 درس بگیرند.

وی افزود: بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب و فرد دیگری به عنوان اصولگرا نباید برای اهداف جناحی خود از ارزش‌های اعتقادی مردم هزینه کنیم. متاسفانه عده‌ای در کشور هستند که بلافاصله مباحث روز سیاسی را با منافع خود پیوند می‌دهند و برای اهداف خود از توهین، تخریب، برچسب‌زنی و شیوه‌های ناجوانمردانه و غیراخلاقی که جز ارزش‌های انقلابی ما نیست، استفاده می‌کنند در حالیکه این شیوه‌ها در سال‌های قبل از انقلاب، از روش‌های خاص حزب توده بود؛ آنها از این راه بر علیه مخالفان خود انجام می‌کردند نه انقلابیون معتقد به اسلام.

این نماینده مجلس  با اشاره به اینکه انقلاب ما ارزش‌های والای انسانی دارد، ادامه داد: به قول شهید بهشتی انقلاب ما انقلاب ارزش ها بودا گر انتقادی به دولتی،  شخصی و یا سیاستی داریم در یک فضای شفاف و سیاسی مطرح کنیم نباید بین این مسائل و مسائلی که اعتقادی است پیوند برقرار کنیم و اعتقادات مذهبی را هزینه کنیم  به طوری که اعتقادات مردم مورد هتک حرمت قرار بگیرد.

رحیمی با بیان اینکه نباید از ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی خود برای اهدافمان هزینه‌ کنیم ادامه داد: در کشورمان طیف‌های مختلفی از اصلاح‌طلبان اصولگرایان و یا اعتدالیون داریم که این طیف‌ها پیرامون اداره کشور اختلاف نظر دارند و باید اختلافات را به رسمیت بشناسند و حدود مرزهای این اختلافات را  با مسایل ملی و کلان رعایت کنند  در غیراینصورت امنیت ملی به خطر می‌افتد اگر این مرز رعایت نشود کشتی انقلاب آسیب می‌بینید و وقتی انقلاب و جایگاه رهبری  آسیب ببیند همه مردم و ملت آسیب می‌بیند و امنیت امروز را نخواهیم داشت و همه نابود خواهیم شد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه این سوال را به عنوان یک اصلاح‌طلب عنوان می‌کنم تصریح کرد: اگر امروز خدای ناکرده  مقام معظم رهبری نباشد آیا افراطیون از طیف‌های رادیکال که در جامعه هستند اجازه ارامش به ما خواهند داد؟ اجازه حضور  در عرصه انتخابات را به مردم خواهند دا ؟ می‌توانیم حق  مردم را استیفا کنیم؟ چرا این افراطیون نمی‌توانند به ما آسیب برسانند و چرا فضای کشور هم اکنون آرام است و امنیت بی نظیر منطقه را داریم ؟

وی ادامه داد: باید همه جناح ها بپذیرند  وجود پربرکت رهبری  بزرگوار نظام  و  اعتماد و اعتماد بی مانند  عموم مردم به ایشان پایه این امنیت و ارامش است، پس باید قدر رهبری را دانست زیرا اگر کشتی انقلاب و ناخدای این کشتی آسیب ببیند  این انقلاب ، این کشور و این امنیت نابود می‌شود و افراطیون ما را و کشور را نابود می کنند پس دفاع از رهبری و نظام و همراهی با منافع ملی تحت امر رهبری باید سیاسی اول همه جناح ها و افراد باشد و در زمان لازم این تبعیت و همراهی می تواند کشور را از بحرانها نجات دهد .


دبیر دوم کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: پیام فتنه 88 به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان افراطی این است که قدر نظام و رهبری را بدانند و حد و حدود منافع خود با مرز منافع و امنیت ملی رعایت کنند و به ملتی که تا کنون بیش از 250 هزار شهید تقدیم نظام کرده‌است  آسیب نرسانند و بدانند تا وقتی این کشور و رهبری کشور هست اصول گرا و اصلاح طلب می توانند ابراز وجود کنند و اگر مشابه حواث سال ۸۸ تکرار شود و رهبری نباشد نه اصلاح طلبی می ماند نه اصول گرایی و نه کشوری و سرنوشتمان از سایر کشورهای اطراف بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار