چرا واردات گاز از ترکمنستان قطع شد؟!

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به این که با افتتاح فازهای جدید امکان قطع واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد گفت: وزارت نفت باید سیاست‌ها و هدف گذاری‌های جدیدی را در این زمینه اتخاذ کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز نعمتی اظهار کرد:‌ این امکان وجود دارد که با توجه به افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی دیگر واردات گاز از کشور ترکمنستان نداشته باشیم.
 
وی افزود:‌ اگر سالهای متمادی اخیر را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که شرایط به گونه‌ای بوده که طرف‌های مقابل ما از ترکمنستان کارشکنی‌هایی را برای افزایش قیمت‌ها داشته‌اند.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وزارت نفت، باید سیاستی را تبیین کند که بر مبنای نیازمندی‌های کشور شرایط برای افزایش تولید فراهم شود.
 
نماینده‌ مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: از طرف دیگر با کارهای فرهنگی می‌توان بخش زیادی از پرت گازی کشور را جبران کرد.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با تاکید بر این که مشکلی به لحاظ تامین گاز داخل کشور وجود ندارد و ما حتی برای ترکیه هم صادرات گاز داریم گفت: از این منظر وزارت نفت باید هدف گذاری‌های جدیدی را انجام دهد که هم تولید افزایش داشته باشد و هم نحوه مصرف به درستی انجام شود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.