کارمندان تبریز فردا از خودروی شخصی استفاده نکنند

شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز از کارمندان خواست برای کاهش آلاینده های جوی این شهر ، فردا از خودروی شخصی استفاده نکنند.

کارمندان تبریز فردا از خودروی شخصی استفاده نکنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این شورا برای بررسی بحران آلودگی هوای تبریز امروز تشکیل جلسه داد و ازجمله مصوبات مهم آن صدور دستورالعمل به ادارات و شرکتها بود تا از کارکنان خود بخواهند فردا با خودروی شخصی به محل کار نیایند.
فرماندار تبریز در این نشست با اشاره به درصد بالای آلاینده های مربوط به تردد وسائط نقلیه ، از مردم تبریز خواست برای گذر از این شرایط بحرانی احساس وظیفه کنند و از استفاده از خودروهای شخصی خود در مواقع غیرضروری خودداری کنند.
شهرتی فر آموزشهای عمومی و فرهنگ سازی برای پیشگیری از بحران و مدیریت شرایط بحرانی را ضرورت خواند و گفت : متاسفانه در این خصوص آموزشهای عمومی و فرهنگ سازی نادیده گرفته می شود  و اگر جلسات آموزشی و توجیه مردم بطور مطلوب انجام میشد الان نیاز به تشکیل جلسات متعدد بحران آلودگی هوا نبود.
وی ادامه داد : آموزش مصرف درست گاز طبیعی در منازل ، خودداری از آوردن خودروهای شخصی در مواقع غیرضروری ، تغذیه مناسب در مواقع آلودگی هوا ، کمکهای اولیه به مصدومان در شرایط بحرانی و سایر آموزشهای مشابه ضروری است و دستگاه های متولی موظف به برنامه ریزی و اجرای آنها هستند.
فرماندار تبریز همچنین بر نقش ارتباط موثر با مراکز دانشگاهی و سفارش تحقیقات علمی در پیشگیری و حل بحران تاکید کرد و از کارگروه های ۱۴ گانه و ادارات متولی آن خواست کارشناسان و افراد خبره خارج از مجموعه اداری خود را شناسایی و از تجربیات و نظرات آنان در برنامه ریزی و  آموزش استفاده لازم را ببرنn.
شاخص آلودگی هوای تبریز امروز به 182 پی اس آی رسید که آلوده ترین روز هوای این شهر از ابتدای سال محسوب میشود. 
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.