نخست وزیر ژاپن برای بازدید از "پرل هاربر" وارد هاوایی شد

نخست وزیر ژاپن برای اولین بار از حمله این کشور به آمریکا در جنگ جهانی دوم، برای بازدید از پرل هاربر به هاوایی سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، به همراه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای اولین بار از آغاز جنگ جهانی دوم از پرل هاربر (بندر مروارید) در هاوایی بازدید خواهد کرد.

ژاپن در سال 1941 در حمله ای ناگهانی به پرل هاربر، ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم را رقم زد. در این حمله 2300 سرباز آمریکایی کشته، چندصد هواپیما نابود و چندین کشتی جنگی این کشور نیز به کلی از بین رفت. این حمله به غرق شدن 4 ناو جنگی و آسیب شدید 4 کشتی دیگر منجر شد.

دستیار آبه اظهار کرد نخست وزیر ژاپن به کشته شدگان این حادثه ادای احترام خواهد کرد؛ اما به خاطر این حمله عذرخواهی نمی کند. شینزو آبه پس از فرود در مجمع الجزایر هاوایی ابتدا به قبرستان ملی در این ایالت رفت تا به کشته شدگان این حادثه ادای احترام کند.

آبه امروز (سه شنبه) به همراه اوباما در محل رخ دادن حمله حاضر خواهد شد و سپس در آخرین جلسه خود با اوباما قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش حاضر خواهد شد.

بازدید آبه پس از اولین بازدید اوباما از شهر هیروشیمای ژاپن صورت می‌گیرد. اوباما اولین رئیس جمهور آمریکا بود که از هیروشیما، اولین شهر قربانی بمباران اتمی آمریکا و جایی که 150 هزار نفر در اثر آن کشته شدند، بازدید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار