وزش باد و رعد و برق در مناطق جنوبی کشور+ جدول

امروز در بخش هایی از شمال شرق بارش باران در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی تا ظهر سه شنبه در مناطقی از جنوب غرب بخش هایی از مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی و به طور پراکنده در بخش هایی از شمال شرق بارش باران در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

از بعد از ظهر روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور بارش برف و باران و وزش باد در استانهای واقع در غرب برخی نقاط شمال غرب جنوب غرب، مرکز، دامنه های رشته کوه البرز و بخش هایی از شمال شرق رخ خواهد داد که در استان های جنوبی با رعد و برق نیز همراه خواهد بود.

روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته شده و این سامانه در بخش هایی از مرکز دامنه های البرز مرکزی و شرق و شمال شرقی فعال بوده و در اواخر این روز از کشور خارج می گردد.


روز پنج شنبه در غالب مناطق کشور جوی نسبتاً آرام حاکم خواهد بود؛ لازم به ذکر است روز سه شنبه کاهش نسبی دما بین 4 تا 7 درجه در شمال شرق رخ خواهد داد؛ همچنین روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید در نواحی مرکز، شمال شرق و شرق کشور پیش بینی می شود.

بارش باران و برف در برخی مناطق کشور

کبری رفیعی  کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور عنوان کرد: امروز تبریز با دمای 16- درجه سرد ترین استان و بندرعباس با 28 درجه گرم ترین مراکز کشور بوده است .

وی گفت :  در مناطقی از جنوب غرب ، بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و به صورت پراکنده در بخش هایی از شمال  شرق تا ظهر امروز شاهد بارش باران خواهیم بود و همچنین در مناطق سردسیر بارش ها به صورت برف خواهد بود ودر مناطق جنوبی کشور رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رفیعی اظهار داشت : با ورود سامانه بارشی جدید شاهد  بارش برف و باران و وزش باد  در مناطق غربی ، شمال غرب ، جنوب غرب  ، مرکز ، دامنه های رشته کوه البرز و بخش هایی ازشمال شرق کشور خواهیم بود و همچنین در شمال شرق کشور کاهش دمای 4 تا 7 درجه رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 9 درجه سانتی گراد اعلام کرد.


جدول آب و هوای استان های کشور

وزش باد و رعد و برق در مناطق جنوبی کشور رخ خواهد داد+جدول






آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه

وزش باد و رعد و برق در مناطق جنوبی کشور رخ خواهد داد+جدول



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار