هافینگتن پست: کشورهایی که ترامپ می‌تواند به آنها حمله هسته‌ای کند!

نشریه هافینگتن پست در آستانه آغاز ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" به انتقاد از اظهارنظر هسته‌ای اخیر وی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی هافینگتن پست با انتشار گزارشی از توسعه زرادخانه هسته‌ای آمریکا انتقاد کرد و به تحلیل اظهارنظر اخیر "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، درباره تقویت توانمندی هسته‌ای این کشور پرداخت.

در گزارش هافینگتن پست با عنوان "کریسمس مبارک آقای رئیس جمهور منتخب؛ مکان‌هایی که شما می توانید پس از شروع ریاست جمهوری‌تان در 20 ژانویه هدف بمباران هسته‌ای قرار دهید" آمده است:

آقای ترامپ! شما یک هدیه دوست داشتنی قبل از کریسمس به ما دادید؛ پیام صلح زیبای شما به جهان، آن هم به این شیوه منحصر به فرد و در زمان تولید عیسی مسیح.
 
حقیقتا شخص حضرت مسیح هم نمی‌توانست بهتر از شما این موضوع را بیان کند؛ "تا موقعی که جهان در مقوله هسته‌ای سر عقل بیاید، ایالات متحده باید توانایی هسته‌ای خود را به‌طور عمده تقویت کند و گسترش دهد."
 
و حتی بیشتر از این، وقتی که شما به روشنی اعلام کردید: "بگذارید این یک مسابقه تسلیحاتی باشد، ما آن‌ها را پشت سر می‌گذاریم." واقعا با چه الفاظی می توان بهتر از این کریسمس را تبریک گفت؟؟
 
هافینگتن پست با لحنی تمسخرآمیز و انتقادی ادامه داد:  بسیار خوب، ما برای حمایت از شما که "شاهزاده صلح" ما هستید، و احتمالا به زودی به دنبال مکان‌هایی خواهید بود که تمامی این قابلیت‌های توسعه یافته هسته‌ای را مورد استفاده قرار دهید، فهرستی تهیه کرده‌ایم. این فهرست اماکنی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می توانید به آن ها حمله هسته‌ای کنید:
 
شما می‌توانید از بمب هسته ای برای سخت گرفتن بر ایران، سوریه و ... استفاده کنید. ایران، سوریه، عربستان سعودی یا پاکستان و یا هر کشور دیگری که آنها را حامی تروریسم می‌دانید؛ اما نه، اگر به ایران حمله کنید احتمالا بلافاصله به اسرائیل حمله می‌کنند و ما با این اقدام جنگ جهانی سوم را آغاز می‌کنیم. جدای از این موضوع آیا ما اطمینان داریم ایران نمی‌تواند تسلیحات هسته‌ای به دست آورد؟

اگر سوریه را هدف بمب هسته‌ای قرار دهیم، ممکن است دوست عزیز شما روسیه، ناراحت شود و پاسخ ما را با حمله هسته‌ای بدهد و یک جنگ تمام عیار هسته ای درگیرد.
 
اگر به پاکستان حمله کنیم که سرشار از افراط گرایان است، پاکستان نیز جواب ما را با بمب هسته‌ای خواهد داد و در این صورت نیز یک جنگ هسته‌ای آغاز خواهد شد.
 
اگر به عربستان حمله کنیم، که هیچ وقت این کار را نمی‌کنیم چون آن ها منبع نفتی ما و متحدمان هستند، احتمالا به مکه یا مدینه آسیب وارد می‌شود که مقدس‌ترین اماکن مسلمانان جهان هستند و عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.
 
چطور است از بمب هسته‌ای برای سخت گرفتن بر داعش استفاده کنید؟! اما این حرف نیز به طور کلی بی‌معنی به نظر می‌رسد. برای نابودی داعش کجا را می‌خواهید منفجر کنید؟ اورلاندو؟ سن برنادیو؟ (اشاره به اماکنی در آمریکا که داعش در آن عملیات تروریستی انجام داده است). چطور می توانید یک گروه 5 یا 10 یا 100 نفره تروریستی را با بمب هسته‌ای منفجر کنید و در کنار آن هزاران و بلکه میلیون ها شهروند بی‌گناه کشته نشوند؟ نه این راه خوبی نیست.
 
هافینگتن پست در ادامه این گزارش به کشورهایی مانند کره شمالی، روسیه، چین، مکزیک، کوبا، فلسطین، عراق و افغانستان اشاره کرده و در هر مورد غیر منطقی بودن بمباران هسته‌ای علیه آنها را مورد بررسی قرار داده است. 

این نشریه آمریکایی در پایان نوشت: آقای ترامپ، شاید در اختیار داشتن یک زرادخانه هسته‌ای بزرگتر، برای شما بسیار جذاب باشد؛ اما حقیقت اینجاست که در دنیای ما هیچ مکانی برای استفاده از آن وجود ندارد. تمامی دشمنان ما و تقریبا همه مردم در سراسر دنیا آنقدر هوشمند هستند که بدانند آمریکا با تسلیحات و زرادخانه هسته‌ای که اکنون در اختیار دارد می تواند به آنها حمله و تقریبا تمام موجودات کره زمین را نابود کند. به نظر می‌رسد اصرار شما برای توسعه بیشتر زرادخانه‌های هسته‌ای فقط هزینه‌های گزافی را به مالیات‌دهندگان تحمیل می‌کند که کاملا بی‌استفاده و غیرضروری است.
 
متاسفیم آقای رئیس جمهور، به طور قطع شما از خواندن این گزارش در ایام کریسمس خوشحال نخواهید شد. اما شاید با خواندن چنین اخباری تصمیم بگیرید در مسیری قرار بگیرید که آمریکا و جهان را به محلی بهتر و امن‌تر برای زندگی همه مردم تبدیل کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۲:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
ایران در قدرت نظامی برتر ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۵
ترامپ مردی بیا سر کوچه بهت میگم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابد دی یان زید دی
۱۵:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۵
انسان ثروتمندی هستی ، بیشتر به فکر جیب خودت هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۵
بابا مگه این یارو کیه اینقدر بزرگش میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۱۷ ۰۷ دی ۱۳۹۵
زرشک .مگه بی کس وکارن که ترامپ دیوانه بزنه زیاد بزرگش نکنیم . پشه هم نیست .جوکه .عرضه نداره ازاین کارها بکنه .احمقه بخوابونم تو دهنت پنجعلی بزن دهنش .دیوانه پرحاشیه
آخرین اخبار