رونمایی از نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور

از نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید حسین میرشجاعیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و امور دارایی در رونمایی از نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور ،گفت: وظیفه ساماندهی مجوزها در قالب هیأت مقررات زدایی از سال 93 به وزارت اقتصاد محول شد که این وظیفه شامل احصا مجوزهای کشور، تسهیل فرآیند، حذف مجوزهای زاید و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی جهت آسانتر کردن فرآیند صدور مجوز می شود.

وی با بیان اینکه 46 مرجع سرویس دهنده در کشور وجود دارند، افزود: برخی از دستگاه ها حتی در مورد مجوزهای خود و فرآیند و مدارک مورد نیاز اطلاعات شفاف و دقیقی ندارند که تدوین نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور می تواند به عنوان یک بانک اطلاعاتی جامع ودقیق به فرآیند مجوزدهی کمک کند.

میرشجاعیان با اشاره به اینکه مهمترین گام برای تسهیل فرآیند اخذ مجوز، اطلاعات دقیق از وضعیت فعلی است اظهار داشت: برای پروژه نقشه ملی استعلامات ابتدا باید پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کشور ایجاد و سپس جمع آوری اطلاعات از دستگاه های اجرایی انجام شود.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: استانداردسازی عناوین مجوزها و تحلیل مدیریت اطلاعات و برگزاری جلسات کارشناسی به طور منظم صورت گرفت و پس از تهیه آمارهای کاربردی در نهایت نسخه اولیه نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور تهیه شده است.

وی تصریح کرد: 5 دستگاه قوه قضاییه، وزارت اقتصاد دارایی، نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان بیشترین استعلام ها را به دستگاه های مختلف ارائه می دهند که شناخت این دستگاه ها برای الکترونیکی کردن نظام مجوزدهی و بهبود وضعیت کسب و کار ، موثر بوده است.


شجاعیان با اشاره به اینکه اتاق اصناف ایران نیمی از استعلامات دستگاه های اجرایی را اخذ می کنند، بیان کرد: برای بهبود وضعیت محیط کسب و کار تسهیل در فرآیند مجوزدهی گامی اساسی و مهم به حساب می آید.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور می تواند مرجعی برای نهادهای حاکمیتی و نظارتی باشد و در واقع نقشه معماری دولت الکترونیک در حوزه صدور مجوزها است.

وی در پایان پیچیدگی در صدور مجوزها و درهم تنیدگی استعلامات را یکی از موانع اصلی محیط کسب و کار دانست و گفت: این نقشه می تواند بالاترین سطح همکاری را میان دستگاه های اجرایی برای صدور مجوز و بهبود وضعیت کسب و کار رقم بزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار