کمیته بین المللی پارالمپیک:

سیامند رحمان دنیا را به هیجان آورد

سیامند رحمان با میزان وزنه هایی که در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ریو مهار کرد، دنیا را به هیجان آورد.

سیامند رحمان دنیا را به هیجان آوردبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، سایت کمیته ملی پارالمپیک، این وزنه بردار دسته فوق سنگین وزن، در جریان برگزاری بازی های پارالمپیک ریو، یکی از هیجان انگیزترین ماجراها را رقم زد، اینکه آیا می تواند وزنه بالای ۳۰۰ کیلوگرم را مهار کند یا نمی تواند.

وی در دو سال باقیمانده تا بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶، موفق شد ۹ بار رکورد جهان را بهبود ببخشد و پرسشی که بر لب همه نقش بسته بود این بود که آیا می تواند به رکورد جادویی ۳۰۰ کیلوگرم برسد یا خیر. پاسخی باورنکردنی؛ رحمان موفق شد با رکورد جهانی ۳۱۰ کیلوگرم به کار خود در این بازی ها پایان دهد. وی با این حرکت، شماره پنجم ۵۰ لحظه برتر بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را به خود اختصاص داد.

رحمان در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن کار خود را آغاز کرد. وی در دسته به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم موفق شد با شکست هموطن خود منصور پورمیرزایی با مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی به مدال طلا دست پیدا کند.

وی در گفتگویی که ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ با سایت کمیته بین المللی پارالمپیک انجام داد گفت که در تمرینات به طور مرتب وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی را مهار می کند. صحبت های او پس از رکوردشکنی پورمیرزایی در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۷۶ کیلوگرم در رقابتهای مالزی مطرح شد.

رحمان در سال ۲۰۱۴ با مهار وزنه ۲۸۵ کیلوگرم به عنوان قهرمانی جهان رسید و در آخرین رقابت پیش از بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد وزنه ۲۹۶ کیلوگرم را در دوبی مهار کند.

این وزنه بردار ۲۸ ساله که ۱۶۹ کیلوگرم وزن دارد،  در بازی های پارالمپیک ریو در حرکت اول خود وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی را مهار کرد. او در سالن ریو سنترو در دومین حرکت خود به رکورد تاریخی ۳۰۰ کیلوگرم رسید و سپس در حرکت سوم خود موفق شد وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را مهار کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار