اردبیل؛

کشت گیاهان دارویی در اراضی پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: 81 هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی اکبر حسنیان با اعلام این خبر افزود: ۸۱ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است و گیاهان استحصال شده در این منطقه از کیفیت و بار اقتصادی بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه ها در موضوع پژوهش و تحقیقات بحث گیاهان دارویی است، افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان تنها دارنده پژوهشگاه گیاهان دارویی در کشور به نتایج خوبی در زمینه گیاهان دارویی دست یافته است و امیدواریم با راه اندازی مرکز جهاددانشگاهی درشهرستان پارس آباد زمینه توسعه این شهرستان را در بخش کشت گیاهان دارویی به وجود آوریم.

حسینیان اضافه کرد: خوشبختانه در شهرستان پارس آباد گلخانه طبیعی فعال است و بسیاری از گیاهان با ارزشی که خاصیت های فراوانی داشته و در این مناطق روییده می‌شوند، حتی در برخی از کشورهای جهان نیز یافت نمی‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون دولت یازدهم در زمینه کشت گیاهان دارویی گام های بلندی برای بهره‌وری برداشته ولی در هر صورت حمایت بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌تواند تولید، درآمدزایی و توسعه این بخش را شتاب دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار