ارومیه؛

امحاء داروهای تاریخ گذشته و مازاد جمع آوری شده از منازل

داروهای تاریخ مصرف گذشته و مازاد جمع آوری شده از سطح منازل به صورت اصولی امحاء شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در حاشیه مراسم امحاء داروهای تاریخ مصرف گذشته با اعلام این مطلب گفت: ورود مواد شیمیایی و داروها به طبیعت خطرات جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست تحمیل می‌کند؛ لذا به منظور پیشگیری از دفع غیر اصولی داروها در منازل، داروهای جمع آوری شده در طول اجرای طرح جمع آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته و مازاد منازل، با روش‌های ایمن و بی خطر ساز مواد شیمایی امحاء گردید.

دکترحسن ملکی نژاد گفت: هماهنگی‌های لازم با اداره کل محیط زیست استان و شرکت صنعت سبز کاسپین در قزوین انجام و داروهای جمع آوری شده از سطح منازل شهر ارومیه جهت امحاء به نمایندگی این شرکت در استان آذربایجان غربی تحویل و جهت بی خطر سازی و امحاء به استان قزوین ارسال شد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه عدم مصرف خودسرانه داروها، در پیشگیری از مسمومیت‌های دارویی و نیز پیشگیری از مقاومت دارویی در بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. لذا معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی برای نخستین بار در کشور با اجرای طرح ابتکاری جمع‌آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته و مازاد منازل که در مهر ماه سال 1395 و با استقبال چشم گیر شهروندان مواجه گردید؛ در مرحله نخست اجرای این طرح 300 کیلو گرم دارو از سطح منازل شهر ارومیه جمع‌آوری کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.