سراوان؛

سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بالاترین مدارس کپری را دارند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در سراوان گفت: سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان بیشترین مدارس کپری را دارند .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،علی زرافشان  گفت: در مجموع 30 درصد مدارس موجود آموزش وپرورش خشتی، گلی و کپری هستند.

وی افزود: یکی از اهدافی که در آموزش متوسطه دنبال می شود ارتقای پوشش تحصیلی است و خوشبختانه دستاوردهای خیلی خوبی در این زمینه در کشور داشته ایم.

وی ادامه داد: در دوره متوسطه اول بیش از 94 در صد دانش آموزان مشغول به تحصیل می باشند و حدود 115 هزار دانش آموز در سنین 12 تا 14 سال وجود دارد که به جای اینکه در دوره اول متوسطه باشند در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و به عبارتی کودکان بازمانده از تحصیلی که هم اکنون جذب آموزش و پرورش شده اند در مجموع نزدیک به 97 درصد دانش آموزان دوره اول را شامل می شود.

وی گفت: 3 تا 4 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل به احتمال زیاد دسترسی به آموزش ندارند و برای این دانش آموزان مدارس شبانه روزی ایجاد شده تا بتوانند به نزدیک ترین مرکز شبانه روزی خود را برسانند.

وی گفت در بحث روستا مرکزی دانش آموزانی که امکان تردد داشته باشند صبح بر سر کلاس حاضر و شب را در کناروالدین خود سپری می کنند در همین زمینه خوشبختانه در بودجه سال 96 رشد ایجاد شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار