جلسه هیات رئیسه فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی برگزارشد

جلسه هیات رئیسه فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی عصر روز سه شنبه 7 دی ماه در موعد مقرر با حضور محمود صیدانلو رئیس و سایر اعضاء برگزار شد.

جلسه هیات رئیسه فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی برگزارشدبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛در این جلسه ابتدا رئیس فدراسیون در خصوص حضورش همراه با سرپرستان کمیته های بین الملل و پزشکی به مجمع جهانی موتورسواری در برلین و اتومبیل رانی در وین اتریش گزارش مبسوطی ارائه داد و سپس از سوی حاضرین برنامه های جاری فدراسیون ، افزایش برنامه های آموزشی بین المللی و همچنین در مورد مسابقات مهم بین المللی پیش رو از جمله رقابت های رالی خاورمیانه " مرک " و مسابقات جهانی موتور کراس در ایران به میزبانی کیش و یا سرزمین ایرانیان و بهره مندی بیشتر از امکانات کارتینگ در سنین پائین برای پرورش اتومیبل رانان حرفه ای و تشکیل هر چه زودتر اردوی انتخابی تیم ملی موتور کراس و استفاده لازم ازظرفیت های تبلیغات محیطی بحث و تبادل نظر شد . 
امتیازات خوبی از حضور در مجمع جهانی گرفتیم
در این نشست محمود صیدانلو در ابتدا به تشریح سفر نمایندگان ایران به مجمع جهانی موتورسواری و اتومبیل رانی پرداخت و در مورد دستآوردهای سفر گفت : با وجود حضور حداقلی این سفر دستآوردهای موثری برای ما به همراه داشت و ملاقات های خیلی خوبی با مقامات جهانی و آسیایی داشتیم و ضمن حفظ کرسی صالح در کمیته کلاسیک در اکثر کمیسیون های مربوط به دو رشته حضور فعالی داشتیم و نکته جالب اینکه تنها کشوری بودیم که توانستیم دو جلسه دوساعته خصوصی با روسای موتورسواری FIM و اتومبیل رانی FIA داشته باشیم و ضمن شرح فعالیت های ایران و گرفتن مجوز فعالیت برای دختران با مکاتبات از قبل آماده شده به توافقات خوبی در بحث برگزاری کلاس های آموزشی و میزبانی رویدادهای بین المللی و همچنین برگزاری رالی و مسابقات موتورسواری برای زنان مسلمان با توجه به محدودیت هایی که در خاورمیانه است و بانوان قابلیت رقابت با را ندارند ، رسیدیم و همچنین جان تاک رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و دبیرکل هم قول دادند در زمان برگزاری یک رویداد بین المللی به کشورمان سفر کند .
وی در ادامه افزود : تفکر جدید ما و طرح های خوبی که ارائه دادایم با استقبال روبرو شد و حتی بدلیل فعالیت خوب آموزشی فدراسیون ایران را نامزد دریافت جایزه ویژه سال 2017 کردند و در مجموع سفر پر خیر و برکتی بود . در بحث ایمنی جاده ها و گردشگری هم قرار است جلسات مشترکی با سازمان میراث فرهنگی و پلیس راهور برنامه ریزی مشترکی برگزار کرده تا کمترین تلفات و هزینه را در این خصوص داشته باشیم . 
نقش تلویزیون را باید جدی تر گرفت 
جواد موسوی عضو هیات رئیسه فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی نیز در ادامه نشست از حضور ضابطه مند رئیس فدراسیون و همراهان در فضای بین المللی تقدیر کرد و گفت : بحث ایمن سازی نقطه ضعف ماست و بیشترین آمار تصادفات را کشورمان دارد که در این خصوص و رعایت و تقویت مسائل ایمنی می شود با تهیه و پخش فیلم هایی در تلویزیون از حوادث تصادفات کاست . موضوعی که در گذشته با تهیه برنامه های جذاب از سوی تلویزیون ، شاهد تاثیرات مثبت آن در دوران نوجوانی بودم . 
وی در خصوص کارتینگ و نقش آن در آموزش مهارت های رانندگی هم گفت : تمامی راننده های برتر امروز فرمول یک در دوران نوجوانی با کارتینگ شروع کرده اند و به نظرم ما نیر باید در این خصوص تجید نظر کرده و از مدارس آغاز کنیم تا بتوانیم ضمن آموزش مهارت رانندگی ، فرهنگ رانندگی را در کشور ارتقاء ببخشیم . در این خصوص نیز رئیس فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی توضیح داد : متاسفانه الان در جامعه شرایط گرفتن گواهینامه بدون مهارت کامل رانندگی بمراتب آسان تر از گذشته شده و فکر می کنم با ایجاد کارتینگ و آکادمی در مراکز استان ها ، می توان ادبیات آموزشی و مهارت های رانندگی را بهبود بخشید . 
بررسی راهکارهای تامین هزینه رویدادهای بین المللی 
بررسی تامین هزینه مسابقات بین المللی پیش رو هم موضوع دیگر دستور کار جلسه بود که شهزاد کیانی دبیر فدراسیون در آن دوره ، هزینه برگزاری قبلی مسابقات رالی خاورمیانه نزدیک به 5/1 میلیارد ذکر کرد و پیش بینی کرد که در دوره آتی حداقل نیاز به 2 تا 3 میلیارد اعتبار خواهد بود که قرار شد سه راهکار واگذاری این رویداد به بخش خصوصی ، خود فدراسیون و یا بامشارکت بخش خصوصی و فدراسیون و یا با همکاری دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی ایران خودرو وسایپا از سوی کمیته بازاریابی بررسی و پیشنهادات در جلسه بعدی هیات رئیسه ارائه شود . موضوع دیگر هم برگزاری مسابقات جهانی موتورکراس با حضور نمایندگان نزدیک به 50 کشور به میزبانی کشورمان بود که کیش به عنوان گزینه اول و سرزمین ایرانیان به عنوان گزینه جانشین مورد تصویب قرار گرفت . در مورد این رویداد با اهمیت هم قرار شد که هر چه زودتر از هم اکنون ستاد برگزاری و مسئول مستقیم ستاد انتخاب و شروع به فعالیت کنند . 

از دیگر مباحث مهم مطرح شده می توان به تشکیل هر چه زودتر اردوی انتخابی تیم ملی موتور کراس با حضور مربی ایرانی و بعد تلاش در جذب سرمربی خارجی آن ، بحث ارزیابی تبلیغات محیطی پیست آزادی و تفاهم نامه مشترک با باشگاه کارتینگ فرمولا به منظور توسعه کمی و کیفی در بخش آموزش بود . 


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار