رشت؛

گیلانیان پیشتاز در دفاع از حریم ولایت

8 دی نماد بصیرت مردم ولایتمدار گیلان برای دفاع از حریم انقلاب و نظام اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور امروز در جمع شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشت ابعاد داخلی و خارجی فتنه سال 88 را تبیین کرد و گفت : بصیرت و ولایتمداری آحاد ملت و اراده مصمم آنان برای دفاع از ارزش های انقلاب موجب شد نقشه شوم بدخواهان این نظام با شکست مواجه شود که در این راستا گیلانیان سرافراز پیشاپیش و یک روز زودتر بصیرت و هوشیاری خویش را تجلی بخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی افزود : فتنه 88 طرحی از پیش تعیین شده برای بر چیدن نظام اسلامی و شکستن حرمت ولایت فقیه بود که از سوی دشمنان خارجی و صحنه گردانان داخلی طراحی و اجرا شد تا عزت ، استقلال و آرمان های ایران اسلامی را طعمه مطامع استکبار و صهیونیسم جهانی کنند.

وی گناه سران فتنه را نابخشودنی و عامل اخلال در نظم و امنیت عمومی کشور برشمرد و گفت : اهمیت این واقعه بحدی است که رهبر معظم انقلاب آن را خط قرمز نظام عنوان کردند.

رییس شورای سیاستگزاری امامان جمعه کشور همچنین لایه های فتنه 88 در قالب طرح شعارهای ظاهر فریب، زیر سئوال بردن آرمان های استکبار ستیزی نظام – بهانه قراردادن انتخابات برای براندازی ، تحریک احساسات جوانان ، توهین به مقدسات ، اهانت به امام و رهبری و در نهایت ایجاد بارقه امید در دل دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را تشریح کرد و افزود : سران فتنه فریب خوردگانی در لباس خودی بودند که از اعتماد نظام سوء استفاده کردند و بر آتش نفاق دامن زدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی با بیان اینکه هنوز هم برخی از چهره های محرک فتنه 88 ناشناخته باقی مانده اند اضافه کرد : حفظ بصیرت و ولایت مداری تنها راه جلوگیری از جولان مجدد آنان در آینده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با استناد به فرمایشات امام راحل مبنی بر مبارزه همه جانبه و خستگی ناپذیر با امریکا و صهیونیسم جهانی تصریح کرد : امام بارها امریکا را دشمن شماره یک ملت ایران و رابطه با آن را رابطه ی گرگ و میش دانسته اند و امروز مسئولان دولتی رهنمودهای امام و رهبری باید در حوزه سیاست خارجی و برنامه ریزی داخلی باید فصال الخطاب العین قراردادند.

رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد : همانگونه که غائله فتنه بزرگ سال 88 با درایت و جامع نگری رهبر معظم انقلاب به پایان رسید ، از این پس نیز باید منویات روشن بینانه این جانشین برحق امام عصر معیار و مبنای تشخیص حق از باطل و تجلی بصیرت نیروهای دلسوز انقلاب قرار گیرد.

بخش پایانی سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی به جایگاه ویژه ی ایران در معادلات منطقه ای و جهانی اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه امروز آرمان های انقلاب به بهترین وجهی در کشورهای اسلامی در حال تحقق است اضافه کرد : شرایط منطقه گویای عمق استراتژیک ایران در خاورمیانه و نقش آفرینی در معادلات جهانی است و این واقعیت را بارها مقامات امریکایی ها به زبان آورده و اعتراف کرده اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.