تبریز؛

کاهش ورود گردشگران خارجی در نیمه نخست امسال به کشور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از کاهش ورود گردشگران خارجی در نیمه نخست امسال به کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعیدی نداشتن زیرساخت‌های مناسب، نبود اطلاع‌‌رسانی ظرفیت‌های داخلی و سودجویی دلالانه را در کنار تقویت ایران‌هراسی برخی کشورها از جمله دلایل کاهش ورود گردشگران خارجی در سال 95 به کشور دانست.
وی با اشاره به کاهش ورود گردشگران خارجی در 6 ماه نخست سال جاری به کشور اظهار کرد: باید اذعان کرد که نبود زیرساخت‌های مناسب یکی از آسیب‌های موجود است که سبب کاهش ورود گردشگران به حساب می‌آید.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مسؤولان متولی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاثیر مناسبات سیاسی با کشورهای حاشیه خلیج فارس را از جمله دلایل چنین رخدادی می‌دانند، افزود: شاید این مهم تاثیر داشته باشد اما نباید نقش مهم سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی کشور را از یاد برد؛ شاید برخی کشورها به دنبال ایران‌هراسی باشند اما با تعاملات و دیپلماسی فعال می‌توان گردشگران خارجی را جذب کرد.
وی ضمن تاکید بر اینکه بازاریابی خوبی در حوزه جذب گردشگران خارجی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام نشده است، ادامه داد: باید با فعالیت تبلیغاتی در کشورهای مختلف سهم بیشتری از گردشگران را در صنعت گردشگری ایجاد کرد؛ در این صورت اگر مناسبات سیاسی هم مشکلی را به وجود بیاورد، توازن ورود گردشگران به هم نخواهد خورد.
سعیدی با اشاره به اینکه خدمات مناسبی به گردشگران خارجی ارائه نمی‌شود و این مهم از دیگر عوامل تاثیرگذار در این بخش است، تصریح کرد: به عنوان مثال گردشگران آذربایجانی برای اهداف درمانی، گردشگری و غیره به ایران سفر می‌کردند اما به محض ورود به کشورمان با دریافت پول‌های گزاف توسط سودجویان و غیره مواجه می‌شدند که جای تامل داشته و موجب شد تا تعداد گردشگران این کشور کاهش یابد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها نسبت به سودجویی از گردشگران تذکر داده شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش جدی در حوزه ساماندهی امور گردشگران خارجی و اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌های کشور انجام دهد.
به تازگی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرده است: کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از منابع مهم ورود گردشگر به کشور ما بودند که با تحولات رخ‌ داده در یکسال اخیر در روابط با این کشورها ضربه خوردیم و کاهش آمار ورودی از این حوزه به کاهش آمار گردشگران خارجی در نیمه نخست امسال منجر شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.