تبریز؛

افزایش 18 درصدی واردات کالا به آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از افزایش 18 درصدی واردات کالا از لحاظ ارزش دلاری در 9 ماهه امسال از گمرکات استان خبر داد .

افزایش 18 درصدی واردات کالا به آذربایجان شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در 9 ماهه امسال میزان واردات کالا از گمرکات استان بالغ بر 395 هزار تن کالا و به ارزش بیش از 880 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 5 درصد و از حیث ارزش دلاری  18 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر گمرک تبریز افزود: عمده گروه کالاهای وارداتی در 9 ماهه امسال به ترتیب شامل ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها با 173 میلیون دلار، توتون و تنباکو 158 میلیون دلار، چوب و اشیا چوبی و زغال چوب با 90 میلیون دلار، کاغذ و مقوا با 43 میلیون دلار، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد با 40 میلیون دلار عنوان کرد.
وی افزود: این گروه کالاهای وارداتی از 56 کشور مختلف دنیا به خصوص از کشورهای ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، ژاپن، ارمنستان، گرجستان و لهستان پی از انجام تشریفات گمرکی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.
ناظر گمرکات استان در خصوص آمار صادرات در 9 ماهه امسال از گمرکات استان گفت: در این مدت میزان کالای صادره از گمرکات استان بالغ بر 928 هزار و تن کالا به ارزش بیش از 722 میلیون دلار است که این میزان کالای صادره نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 12 درصد افزایش و از حیث ارزش دلاری یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی عمده اقلام صادراتی را مواد پلاستیکی و اشیایی چوبی با 201 میلیون دلار، میوه‌های خوراکی و پوست مرکبات با 109 میلیون دلار، سوخت‌های معدنی و روغن‌های معدنی و مصحولات حاصل از تقطیر آنها با 70 میلیون دلار، ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها با 60 میلیون دلار، فرآورده‌های غلات، آرد و نشسته با 57 میلیون دلار برشمرد.
وی افزود: اقلام صادراتی به بیش از 89 کشور دنیا و عمده مقصد آنها به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، ایتالیا، اسپانیا و بلغارستان بوده است.
عباس‌زاده میزان درآمد وصولی گمرکات استان را در 9 ماهه سال‌جاری رقم بالغ بر 4 هزار و 834 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان درآمد وصولی در مقام مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی معادل 27 درصد برخوردار است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.