بیزنس اینسایدر گزارش داد؛

مکزیک در مقابل ترامپ چه موضعی اتخاذ می‌کند؟

بیزنس اینسایدر در مطلبی به بررسی راهکار مکزیک در قبال دولت آینده دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت "بیزنس اینسایدر" در مطلبی نوشت: مقامات ارشد مکزیک اعلام کرده اند این کشور قصد دارد به منظور دفاع از تجارت آزاد با آمریکا، با افزایش تدابیر امنیتی در مرزها و تغییر سیاست‌های مهاجرتی، دست بالاتر را نسبت به دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا -- به دست آورند.

قانون‌گذاران مکزیک اظهار داشته اند برای پیشگیری از تهدید‌های ترامپ مبنی بر تغییر قوانین در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری، باید تعادلی میان کاهش نگرانی‌های ترامپ درباره مهاجران مکزیکی و اشتغال‌زایی شهروندان آمریکا و اتخاذ سیاست‌هایی برای محافظت از منافع اقتصادی مکزیک ایجاد شود.

یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت مکزیک قصد دارد در مذاکره با دولت آینده دونالد ترامپ بر موضوعاتی از جمله امنیت، مهاجرت و سازماندهی به مرز آمریکا تاکید کند. این مسئله به این معنی است که مکزیک قصد دارد پیشنهاد افزایش امنیت مرزی را برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر به آمریکا ارائه کند.

یکی از مقامات بلندپایه دولت مکزیک گفت این مسئله همچنین به این معنی است که آمریکا نقش پررنگ‌تری را در تامین امنیت مرزی مکزیک ایفا خواهد کرد.

ترامپ طی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، با متهم کردن مکزیک به فرستادن افراد تبهکار به آمریکا و نیز تعهد به ساخت یک دیوار در راستای مرز دو کشور به هزینه مکزیک، خشم مقامات مکزیکو سیتی را برانگیخت.

حال، با این‌که مذاکرات دوجانبه غیررسمی با تیم انتقال قدرت ترامپ همچنان ادامه دارد، تاکنون مشخص نشده است مواضع حقیقی ترامپ درباره مکزیک چیست.

همچنین، تاکنون تاریخ دقیقی برای مذاکرات رسمی آمریکا و مکزیک اعلام نشده است. با این‌حال، دولت مکزیک برای رای‌زنی با ترامپ اظهار آمادگی کرده است.

بزرگترین نگرانی مکزیک درباره آینده توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی است که میان مکزیک، آمریکا و کانادا به امضا رسیده است و بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم را برای مکزیکو سیتی به ارمغان می‌آورد.

ترامپ تهدید کرده است در صورتی که نتواند توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را به نفع آمریکا تمام کند، این توافق را لغو خواهد کرد.

مکزیک نیز اعلام کرده است می‌تواند افزودن چند بند دیگر به این توافق‌نامه را درنظر بگیرد. از جمله این موضوعات، می‌توان به تغییر قوانین کار به منظور کاهش نگرانی اتحادیه‌های کارگری آمریکا درباره نیروی کار ارزان‌تر در مکزیک اشاره کرد.

مقامات ارشد دولت مکزیک معتقدند سیاستمداران و تاجران آمریکایی از ارتباط نزدیک اقتصاد کشورهای قاره آمریکا آگاهی دارند و می‌توانند ترامپ را متقاعد کنند معاملاتی به ارزش 500 میلیارد دلار را به خطر نیاندازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار