قم؛

تعطیلی 30 واحد تولیدی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه ۳۷ واحد تولیدی استان به تملک بانک‌ها در آمده‌اند گفت: قریب به ۳۰ مورد از این واحدها تعطیل‌ شده‌اند و ۷ مورد از واحدها نیز نیمه تعطیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ رضوی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت:سرمایه‌گذاری در بخش صنایعی مانند سنگ، آی تی و گردشگری در استان می‌تواند خروجی بهتری نسبت به سایر بخش‌ها ی سرمایه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳۷ واحد تولیدی استان به تملک بانک‌ها در آمده‌اند گفت: قریب به ۳۰ مورد از این واحدها تعطیل‌ شده‌اند و ۷ مورد از واحدها نیز نیمه تعطیل هستند.
 
رضوی با اشاره  به اینکه ظرف دو سال گذشته در گردشگری سلامت از بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم، گفت: شورای اسلامی شهر قم کارهای خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری استان انجام داده است به‌عنوان نمونه قطار سریع‌السیر قم - تهران و اصفهان و مترو قم از جمله کارهایی هستند که می‌تواند گره‌گشای حمل‌ و نقل شهری باشند.
 
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم بابیان اینکه اهم مشکلات استان مربوط به بانک‌ها است افزود: در حال حاضر قالب سرمایه‌گذاران در این بخش معطل تسهیلات هستند اما بانک‌ها سنگ جلوی پای سرمایه‌گذاران می‌اندازند.

وی بابیان اینکه سرمایه‌گذار پروژه به پروژه وارد میدان شده و برای اتمام، مشکل بانک دارد، گفت: استاندار همدان در اولین جلسه گفت که مشکل بانک را حل کردیم یعنی فرازوفرود بانک‌ها در استان‌ها خیلی متفاوت است و سؤال این است که چرا باید بانک‌های تجاری  50 درصد تسهیلات را دریافت کنند.
 
رضوی گفت: پیشنهادات استان را مدیر کل مالیاتی قبول نکرده و در حال حاضر در حال پیگیری هستیم تا به‌عنوان یک مشکل خاص استان قم، مسئله بانک‌ها را بررسی کنند.
 
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم افزود: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات از استان توسط بانک‌ها خارج‌شده است، درصورتی‌که هزار میلیارد تومان آن را بدهند تعداد زیادی شغل برای استان ایجاد می‌شود، و باید ستاد اقتصاد مقاومتی برای استان قم تکلیف ویژه‌ای بگذارد.
 
رضوی با اعلام نارضایتی از عملکرد بانک‌های خصوصی استان تصریح کرد: از معاون رئیس‌جمهور خواهشمندیم این مشکل را به‌عنوان مشکل خاص استان به مسئولان کشوری انتقال دهند.
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.